Pri Starej tržnici si po novom požičiate aj elektromobil, platí sa za každú hodinu.

V Bratislave testujú moderný spôsob zdieľanej dopravy, známy aj ako Carsharing.
Vydané  Text: 

Vo svete Carsharingu si auto jednoducho vyzdvihnete na odbernom parkovisku, napríklad v centre, a odveziete sa k nákupnému stredisku, kde si automobil môže prevziať opäť niekto iný. Super, nie? Automobil nemusíte vlastniť, nestaráte sa o servis či poistku a platíte si len za jazdu, ktorú s autom absolvujete.


V reálnom svete to ale nefunguje. Carsharing totiž úplne lacný nie je a len málokto sa bude chcieť voziť v aute, ktoré nie je jeho. Automobilom vyjadrujeme náš štýl, osobnosť a charakter. Na ceste sa ním prezentujeme a stávame sa rozpoznateľnými. Ako inak by sme vedeli, že si na ľudí v Peugeotoch máme dávať pozor a pri priamom kontakte s vodičom v Audi je lepšie zastaviť pri krajnici a schovať sa do kríkov? Asi aj vy uznáte, že ešte nie sme úplne pripravení vzdať sa vlastného dopravného prostriedku a hojne využívať zdieľané autá. To už dáte prednosť lacnejšej MHD.


Našťastie si tento problém uvedomili aj ľudia z carsharingového projektu v Bratislave, ktorí sa chcú zamerať aj na turistov. Táto forma požičiavania tak bude zaujímavá pre cezpoľných, a to aj vďaka palubnému vybaveniu, ktoré elektromobil ponúka. Na palube sa nachádza špeciálna navigácia so šiestimi vybranými trasami po Bratislave a okolí.


Koľko to bude stáť? Ak ste členom klubu, tak vás každá hodina vyjde na štyri eurá. Ostatní si môžu prenajať auto buď na 12, alebo na 24 hodín (25€/35€). Kompletný cenník nájdete aj v našej galérii a na stránke www.upcity.sk




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?