4 dôvody, prečo KIA Stonic na trhu určite uspeje (+naše fotografie)

Novú KIA Stonic sme stretli a fotili naživo. Má veľký potenciál najmä dnes, keď si svet pýta praktické crossovery za primerané ceny.
Vydané  Text: 

Nová KIA Stonic je konečne vonku a my sa zoznamujeme s jej technikou a dizajnom. Vyzerá odvážne, má praktické karosárske prevedenie a podľa slov automobilky je to najlepšie prispôsobiteľný model v jej ponuke.

Novinka bola predstavená iba včera v Amsterdame a pre automobilku ide o veľmi významný model. Zabojuje o rovnakého zákazníka, o ktorého peniaze sa dnes uchádza aj nedávno uvedený Hyundai Kona. ⓘ Text nižšie obsahuje aj oficiálne vyjadrenia značky KIA na Slovensku.


#1 Je to crossover

Zaraďuje sa medzi malé SUV, ktoré nazývame crossovermi. Ide to asi najpraktickejší typ automobilov, pretože kombinujú vyšší podvozok, vysoký posed, rozmerný interiér a batožinový priestor, zároveň sú dostatočne malé pre pohodlné parkovanie v meste a pripravené aj pre dynamickejší štýl riadenia. Batožinový priestor má objem minimálne 352 litrov, ďalšie pribudnú po sklopení zadného radu sedadiel.


#2 Bude sa dať perfektne personalizovať

Stonic najlepšie prispôsobiteľným vozidlom tejto značky, a to vnútri aj navonok. Úroveň personalizácie je natoľko vyspelá, že jeden Stonic sa od druhého sa môže líšiť až v prekvapivej miere. KIA do dokazuje už samotnými oficiálnymi fotografiami, ktoré predstavujú Stonic v nápadnej žltej úprave, druhý v praktickom (takmer off-road) dizajne s tmavošedou úpravou laku, oranžovými stĺpikmi a so strešnými nosičmi. Kia píše, že Stonic bude jedným z najpôsobivejších nových vozidiel v tejto rýchlo sa rozširujúcej triede. K dispozícii bude až 20 dvojfarebných kombinácií, s možnosťou výberu spomedzi piatich rôznych farieb strechy. Rovnako dobre prispôsobiteľný bude aj interiér, ktorý však v sebe nezaprie príbuznosť s inými modelmi značky. Tu sa žiadne významné inovácie neodohrali, aj napriek tomu považujeme interiér za taký priemer, ktorý sa bude väčšine páčiť.


#3 Má množstvo techniky pre bezpečnosť a komfort

Crossover Stonic sa bude ponúkať v tradičných balíkoch výbavy, pričom z hľadiska technologickej vybavenosti pôjde o naozaj zaujímavý automobil. Vozidlo je štandardne vybavené elektronickým stabilizačným systémom (ESC) a systémom riadenia stability vozidla (VSM). Medzi špeciálne funkcie systému VSM patrí smerovanie krútiaceho momentu pomocou bŕzd, stabilizácia pri priamej jazde a regulácia bŕzd pri zatáčaní. Balíček asistenčných systémov DRiVE WISE obsahuje napríklad aj systém automatického brzdenia AEB s rozpoznávaním chodcov, systém výstrahy pred kolíziou (FCA), monitorovanie mŕtveho uhla (BSD), upozornenie na križujúcu sa premávku za vozidlom (RCTA), upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (LDWS), asistent diaľkových svetiel (HBA) a tiež funkcia kontroly pozornosti vodiča (DAW). Prítomná je aj podpora pre Android Auto a Apple CarPlay.


#4 Jeho cena by nemala nepríjemne šokovať

Toto je to najdôležitejšie. Automobily predáva ich dizajn a cenovka, samozrejme. Kia zatiaľ neuviedla, koľko bude jej nový crossover s karosériou navrhnutou v Európe stáť, očakávame však, že sa bude snažiť cenovo nevytŕčať z radu. Nemalo by to zmysel, keďže zámerom Kia je konkurovať súčasným modelom na trhu a stať sa bestsellerom. Už iba počkať do tretieho kvartálu tohto roka a na finálne cenníky predajcov. Na výber sa objavia verzie s 1,0-litrovým motorom T-GDI (preplňovaný benzín, až 120 k), 1,25- a 1,4-litrovým atmosférickým benzínom MPI alebo 1,6-litrovým naftovým agregátom.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.