SAAB hlási návrat! Zo starých modelov sa stali elektromobily.

Výroba staronových modelov začne už onedlho, primárnym cieľom automobilky už ale nebude autá len predávať.
Vydané  Text: 

SAAB je mŕtvy, nech žije NEVS. Švédsko-čínskej spoločnosti sa totiž nepodarilo kúpiť práva na značku, a tak si musí vystačiť iba s licenciou na modely 9-3 a 9-3X. Vyrábať sa budú v Čine, kde chce spoločnosť spustiť nový program mobility. Obyvatelia mesta Tianjin si tak cez aplikáciu v mobile budú môcť prenajať akékoľvek auto spoločnosti, ktoré bude dostupné na určenom odbernom mieste.

Po technickej stránke sa automobily zmenili hlavne pod kapotou, kde už nenájdeme spaľovací motor. NEVS chce vyvíjať elektrické vozidlá a má ambíciu stať sa najlepším výrobcom elektromobilov na svete. Pri súčasnom vývoji firmy však ide o značne nereálnu predstavu. Fotografie interiéru zatiaľ zverejnené neboli, no exteriér nesie známe prvky pôvodných modelov. Asi najvýraznejšiu zmenu bádame v prednej časti. Automobily dostali nové svetlomety s technológiou LED, futuristický nárazník a prepracovanú masku chladiča.

Elektromobily by mali poskytnúť slušný dojazd – až 300 kilometrov na jedno nabitie. Prvé kusy by sme mohli vidieť už v priebehu tohto roka s tým, že do reálnej prevádzky sa dostanú až na jar. V prípade úspechu nie je vylúčený ani návrat do Európy, na to si ale budeme musieť ešte nejaký ten rok počkať.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?