Praktický švihák / Minitest Škoda Kamiq Monte Carlo 1.0 TSI 7 DSG

Škoda vo výbave Monte Carlo zahrala na vizuálnu strunu a praktický Kamiq odela do páčivej červenočiernej kombinácie. So stredne silnou motorizáciou z ponuky nezaostáva ani po stránke jazdných vlastností.

Výpočet financovania a ročných nákladov na prevádzku.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 7/2023
Vydané  Text:  Rastislav Mladší

Karosériu Kamiqa v červenej metalíze (Velvet Red) efektne dopĺňajú čierne doplnky karosérie, čo dodáva jeho ostro rezaným líniám ešte výraznejší, dynamickejší nádych.

Túto červeno-čiernu hru narúšali len strieborné 17-palcové disky kolies so zimným obutím.

Letné pneumatiky sú na čiernych 18-tkach a veľké panoramatické okno je tiež čierne.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

V interiéri sa garde mení a prevahu má čierna farba doplnená o červené linky na dverách a palubnej doske, plus červený poťah na bočniciach sedadiel.

Predné športové sedadlá s integrovanou opierkou majú okrem efektného výzoru dobrý tvar i tvrdosť a sedí sa v nich naozaj výborne aj na dlhých cestách.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Interier Monte Carla je orientovaný športovo, no zároveň ostal praktický.

Anatomické sedadlá poskytnú oporu pri ostrejšej jazde a ani po dlhšej ceste z nich nebudete vystupovať ubolení

Zadné sedadlá ponúkajú dostatočný komfort a v tejto triede automobilov aj nadštandardne veľký priestor pre dospelých cestujúcich.

Batožinový priestor s objemom 400 dm³ disponuje všetkými Simply Clever vychytávkami, na ktoré sme zvyknutí a pod podlahou ukrýva dojazdovú rezervu, čo oceňujeme.

Za volantom sa vodič cíti príjemne. Športový, kožený trojramenný volant padne dobre do ruky a počas studených rán poteší možnosť jeho vyhrievania.

Vyhrievané sú tiež obe predné sedačky. Ovládanie ich vyhrievania, tak ako aj ovládanie základných funkcií dvojzónovej klimatizácie, ponechala škodovka ešte na manuálnych tlačidlách pod displejom, no napríklad reguláciu sily fúkania ventilátora už musíte ovládať cez stredový dotykový displej. Ten má, v našom Monte Carle, veľkosť 9,2 palca a disponuje navigačným systémom Amundsen, ktorý vás dokáže vizuálne aj hlasovo informovať o aktuálnom dianí v cestnej premávke.

A tak sa o prípadnej zápche dozviete o niečo skôr, ako sa v nej ocitnete, čo vám dáva možnosť zvoliť si obchádzkovú trasu a vyhnúť sa jej.

Pohybovanie, nie len v zápchach, uľahčuje dobre fungujúci adaptívny tempomat, ktorému môžeme azda vytknúť len udržiavanie väčšieho odstupu aj pri navolenej najmenšej vzdialenosti.

Panoramatická strecha je súčasťou základnej výbavy Monte Carla

Motor v Monte Carle úplne vystačí na bežné jazdenie či už v meste alebo mimo neho na dlhšie trasy.

Jeho sila je dostatočná a nemá ani veľký apetít. Jazdili sme s ním v priemere za 6,8 litra na 100 km. V rannej hustej mestskej premávke sa spotreba vyštverala na 7,4 l/100 km.

Podvozok je dobre odhlučnený a komfortne kopíruje všetky nerovnosti. Jedinú výčitku máme voči oneskorenej reakcii na plyn pri rozbiehaní.

Inak hodnotíme Monte Carlo ako auto so slušnými jazdnými vlastnosťami a nadštandardnou výbavou, čo sa odráža aj na jeho konečnej cene 30 159 €.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO 1.0 TSI 7 DSG

  • Motor benzínový R3, 999 cm³
  • Výkon 81 kW (110 k) pri 5 000 ot./min.
  • Krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu náprava s torznou priečkou.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/55 R17.
  • Batožinový priestor 400/1 395 dm³
  • Rozmery: 4 241 × 1 793 × 1 534 mm, rázvor 2 651 mm,pohotovostná/celková hmotnosť 1 414/1 770 kg, objem nádrže 50 l..
  • Najvyššia rýchlosť 197 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s
  • Spotreba (WLTP) 5,8 – 6,2 l/100 km
  • Emisie CO2 132 – 141 g/km
  • Konkurenti: Alfa Romeo Tonale, Peugeot 2008, Toyota CH-R
  • Cena 22 100/30 159 €

 

Škoda Kamiq Monte Carlo 1.0 TSI 7 DSG s výhodným financovaním cez ŠKODA Financial Services Bez poplatkov, s akontáciou od 10% do 40%
Model Škoda Kamiq Monte Carlo 1.0 TSI 7DSG
Cena testovaného vozidla 30 159 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (9 048 €)
Výška úveru: 21 111 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Spracovateľský poplatok: 0%
Posledná navýšená splátka vrátane poistenia: 17 238 €
Značkové poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 318 € vrátane poistenia*

Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

 

Náklady na ročnú prevádzku
Palivo (benzín 95)  1 521 € (6 × 150 × 1,69)
Poistenie (Kooperativa) 417,98 €
Pneumatiky + 2 × prezutie (Mikona)

230 €

Barum Polaris 5; 392 € sada

Do kalkulácie ročných nákladov časopis auto motor a šport zahŕňa palivo pri nájazde 15 000 km/rok, kde budeme pre konzistentnosť a porovnateľnosť údajov používať priemernú cenu palív na Slovensku za rok 2022 podľa Štatistického úradu, kde priemerná cena benzínu dosahovala úroveň 1,69 eur za liter a priemerná cena nafty 1,72 eur za liter paliva. Ďalej počítame s kompletným poistením KOOPERATIVA vrátane GAP a PZP pre klienta vo vekovej kategórii 32 až 45 rokov so spoluúčasťou 5% (minimálne však 150 €). Do kalkulácie zahŕňame aj nákup zimných pneumatík odporúčaných pre daný model spoločnosťou MIKONA, keďže autá sa predávajú na letných. Priemerná životnosť pneu je podľa tejto spoločnosti 4 roky (40 – 50-tisíc km), preto do nákladov na ročnú prevádzku počítame štvrtinu nákupnej ceny zimných pneumatík a dopĺňame ju o 2 × prezutie v pneuservise MIKONA. V tabuľke však pre lepšiu predstavu nájdete aj cenu celej sady pneumatík

 

 


Zdroje:  auto motor a šport č. 7/2023








Pokračujte na ďalší príspevok »