Prvá jazda
Toyota bZ4X: Vyladené elektróny
Foto: Toyota
Všetky úpravy, ktoré vynovená Toyota dostala, vyzerajú dobre, no ako sa prejavili na reálnych jazdných vlastnostiach? Otázka, ktorá nás zaujímala, keď sme si do auta sadali. Netradične sa nám to podarilo so štyrmi dospelými ľuďmi na palube a palubnými kuframi v batožinovom priestore. Hurá na zakrútené cesty, diaľnice a okresky, ktoré nás zaviedli aj do kopcov. Lebo len pri takomto komplexnom mixe podmienok sa preukážu reálne schopnosti auta.
A Toyota bZ4X ukázala, že jazda s ňou môže byť pokojná, no zároveň zábavná. Podvozok s upraveným odpružením navodzuje pocit pohodlia a plavne prechádza po cestách, pričom nerovnosti filtruje veľmi presvedčivo. Na spomaľovacích prahoch jemne poskočí, no bez toho, aby ste pri tom počuli akékoľvek nepríjemné zvuky. Rovnako tak aj výtlky, prípadne prepadnuté kanalizačné poklopy. Tlmený zvuk vám na pozadí prezradí, že ste cez niečo prešli, no vysoká tuhosť karosérie, ktorú pomáha zvyšovať aj batéria uložená v podlahe, nič z toho neprenesie do interiéru, sedadiel, ani sa nestane, že by ste dostávali akékoľvek nemiestne rany. A keď sa rozhodnete elektróny trochu popreháňať? Stále sa môžete spoľahnúť, že podvozok vás podrží aj pri ostrejšom prejazde zákrut.
Verzia s pohonom iba predných kolies s väčšou batériou vám poskytne dostatočnú dynamiku. Nebudete brzdou premávky na okreskách, akurát, ak by ste veľmi chceli konkurovať najrýchlejším strelcom na diaľnici, pribrzdí vás obmedzovač nastavený na 160 km/h, s menšou batériou zasiahne pri 140 km/h.
Riadenie s nízkymi ovládacími silami a slušnou odozvou aj lineárne reagujúce brzdy sa ukázali ako veľmi harmonicky naladené, čo prispieva k veľmi dobrému celkovému pocitu z jazdy. Rovnako tak aj odhlučnenie, takže ani na diaľnici nemusíte pri rozhovore zvyšovať hlas.
Toyota bZ4X s veľkým vnútorným priestorom, nižšou spotrebou, tichým interiérom, rýchlejším nabíjaním a so schopnosťami, ktoré hovoria, že s elektromobilom môžete vyraziť aj do terénu, ukazuje, ako môže vyzerať všestranné vozidlo schopné splniť nároky na každodenné používanie.
Toyota bZX4 prichádza na slovenský trh v decembri, ceny sa začínajú od 39 990 eur.
Tri motorizácie
Toyota bZ4X ponúka na výber spomedzi troch odľahčených, výkonnejších a úspornejších pohonov. Základný, s výkonom 123 kW (163 k) a krútiacim momentom 268 Nm poháňajúci predné kolesá, čerpá energiu z 57,7 kWh batérie, pričom poskytuje dojazd do vzdialenosti 444 km.
Väčšia, 73,1 kWh batéria, napája elektromotor s výkonom 165 kW (224 k) a rovnakým krútiacim momentom, ktorý vás dostane do vzdialenosti 569 km. No a vrcholná verzia s pohonom všetkých kolies pridáva dozadu elektromotor s výkonom 87 kW (118 k) a krútiacim momentom 170 Nm, ktorý sa stará o celkový výkon 252 kW (343 k). Aj so zrýchlením z 0 na 100 km/h za iba 5,1 s poskytuje slušný dojazd 516 km. A zrýchlenia prednokolky? Príjemných 8,6 a 7,4 s.
Článok pokračuje na ďalšej straneStrana 1 / 4













