Schopnosť učiť sa s MG HS Hybrid+

Schopnosť učiť sa s MG HS Hybrid+

K autám od MG sa zhodou okolností dostávam sporadicky, ale zakaždým ma vedia prekvapiť. Najväčšiu porciu prekvapení však priniesol model, od ktorého som to vôbec nečakal.

Foto: Juraj Hrivnák

Schopnosť učiť sa je na čínskych výrobcoch skutočne obdivuhodná. Pri fotení modelov MG som si od kolegov občas vypočul kritiku smerom k fungovaniu infotainmentu alebo asistenčných systémov. Keď som si teda na test bral nové MG HS Hybrid+, mal som isté očakávania. Na moje veľmi milé prekvapenie sa nestretli s realitou.

Dôležitý update

Model HS sme už v časopise mali, takže ho netreba veľmi predstavovať. Je to primerane veľké rodinné SUV so 440-litrovým kufrom (v prípade hybridu), dlhé necelých 4,7 metra a s rázvorom 2 765 mm. Terénne vlastnosti tu nehľadajte, poháňané sú iba predné kolesá. Kolega Peter Orosz už testoval model s čisto spaľovacím motorom 1.5 TGI s výkonom 125 kW (170 k) a so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Pochvaľoval si výkon a pružnosť motora, avšak reakcie na plyn a hlavne spotreba by mohli byť lepšie. Riešením je samozrejme plug-in hybrid, ale ten sa cenovo pohybuje výrazne vyššie. Kolega taktiež spomínal v istých momentoch mierne nepokojný podvozok a zdĺhavé ovládanie (rozumej vypínanie) asistenčných systémov. Ako sa veci zmenili pri novej verzii Hybrid+?

S radosťou môžem povedať, že v podstate všetky výčitky boli adresované. Začnem užívateľsky najpálčivejšou otázkou, a to je každodenné používanie. Auto naštartujete tlačidlom a množstvo dôležitých funkcií máte na dosah po stiahnutí lišty z hornej časti obrazovky. Lepším riešením by už bolo iba fyzické tlačidlo, ale aj za toto má MG pochvalu. Výrazné zlepšenie! Do menu klimatizácie sa musíte stále prekliknúť, avšak samotná klíma funguje dobre a počas jazdy som nikdy nemusel upravovať nastavenú teplotu či spôsob fúkania. Vyhrievané sedadlá sú tiež k dispozícii len cez menu klimatizácie. Ďalšiu kritiku si zaslúži konektivita. Auto neponúka bezdrôtový Apple Car Play ani Android Auto a prepojenie cez kábel vypadáva. Toto je však isto softvérová záležitosť, ktorú časom vyrieši update. Oceňujem, že na digitálnom prístrojovom paneli si viete zobraziť mapu, zároveň by som ocenil trochu širšiu možnosť konfigurácie, aké údaje sa majú zobrazovať. Sú to však úplné drobnosti a v konečnom dôsledku sa mi z hľadiska ovládanie s MG HS žilo dobre

Nový hybrid

Hybridný pohon prináša tiež dôležité zmeny. O pohon predných kolies sa stará duo pozostávajúce zo spaľovacieho motora 1.5 TGI s výkonom 105 kW (143 k) a elektromotora s výkonom 146 kW (199 k). Systémový výkon dosahuje maximálne hodnoty 165 kW (224 k) a krútiaci moment 340 Nm, čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. To je veľmi slušná hodnota. Systém spolupracuje s multimódovou 2-stupňovou prevodovkou. Ak teraz dvíhate obočie, plne vám rozumiem. Ale realita jazdy s týmto autom je úplne iná, než by údaje naznačovali. 

Článok pokračuje na ďalšej strane
Strana 1 / 3





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.