Poradca pri kúpe / Jaecoo 7

Zláka vás plug-in? Pozrieme sa spolu na model Jaecoo 7

Čínske automobilky stavili na slovenskom trhu na jednoduchý prístup. Nedávajú veľa možností na výber. Jaecoo však s modelom 7 dáva chrobáka do hlavy. Nielen výbavami, ale aj možnosťami pohonov.

Foto: Juraj Hrivnák

Model Jaecoo 7 akoby sa pri výbere pohonov inšpiroval európskymi automobilkami. Dokopy ponúka tri možnosti, z ktorých si vyberú viac, aj menej nároční motoristi. Poďme na to!

Všetko digitálne

Z hľadiska dizajnu toho Jaecoo 7 ponúka naozaj dosť. Mohutná predná mriežka čerpá inšpiráciu z vodopádov, vysúvacie kľučky znižujú odpor vzduchu a zadné partie evokujú európske luxusné vozidlá. V interiéri zaujme úplná digitalizácia. V tom sú Číňania dôslední. Minimum ovládacích prvkov, no veľa displejov. Vodič sa pozerá na 10,25-palcový LCD prístrojový displej, strednej časti dominuje 14,8-palcová obrazovka infotainmentu aj s ovládacími prvkami pre klimatizáciu. Tie aspoň stále zostávajú na mieste, aj keď si auto prepojíte s mobilným telefónom cez Apple CarPlay, aj Android Auto, čo funguje rýchlo a bez problémov, rovnako ako aj bezdrôtové nabíjanie pre dva telefóny. V tomto treba Číňanom uznať ich veľmi dobre zvládnutú digitalizáciu

Pôjdete do terénu?

Na túto otázku si musíte odpovedať pri výbere benzínovej verzie. Ponuka vám totiž dáva možnosť voľby medzi pohonom predných, alebo všetkých štyroch kolies. Výkonovo sa nič nemení, aj svetlá výška 200 mm zostáva rovnaká. Len získate mechanický pohon všetkých kolies s ambíciou niečo dokázať aj v teréne. Keďže názov Jaecoo pozostáva zo slov Jäger (poľovník po nemecky) a cool, tak chceme veriť, že auto v praxi svoje ambície aj naplní. Navyše pohon všetkých kolies dostanete ako súčasť vyššej výbavy Exclusive s akciovou cenou od 34 200 eur.

Má teda zmysel voliť si štandardnú výbavu Luxury a pohon predných kolies? Iba v prípade, že neplánujete jazdiť mimo spevnených ciest a chcete si veľmi strážiť rozpočet. Inak v tom až taký veľký zmysel nevidíme. Pravdou však je, že v štandardnej výbave Luxury za 30 400 eur toho získate veľmi veľa. Z hľadiska bezpečnosti rátajte s výbavou vrátane dvojitých čelných airbagov, bočných airbagov, kolenného airbagu vodiča, bočných hlavových airbagov a inteligentného aktívneho obmedzovača rýchlosti. Tieto funkcie spoločne zabezpečujú maximálnu ochranu vás aj vašich spolucestujúcich a zaručujú bezpečnú a pohodlnú jazdu. Pohodlie na palube zvýšia dvojzónová klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, vodičovo aj elektricky nastaviteľné, LED svetlomety a 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin.

Rýchly prepočet hovorí, že za vyššiu výbavu Exclusive priplácate 3 800 eur, no v tom získavate vyššie spomínaný ambiciózny pohon všetkých kolies, ventilované predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, volant aj čelné sklo, údaje o jazde sa premietnu na head-up displej, hudba vám pôjde z 8 reproduktorov Sony a viac svetla v interiéri získate cez otvárateľnú panoramatickú strechu. Za toľko prvkov sa príplatok ukazuje ako zaujímavá investícia.

Článok pokračuje na ďalšej strane
Strana 1 / 3





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.