Poradca pri kúpe / Jaecoo 7

Zláka vás plug-in? Pozrieme sa spolu na model Jaecoo 7

Čínske automobilky stavili na slovenskom trhu na jednoduchý prístup. Nedávajú veľa možností na výber. Jaecoo však s modelom 7 dáva chrobáka do hlavy. Nielen výbavami, ale aj možnosťami pohonov.

Foto: Juraj Hrivnák

Nebojte sa elektriny

Jaecoo 7 ponúka aj tretiu verziu pohonu. Tou je plug-in hybridný pohon s cenou od 36 900 eur vo výbave Luxury, za Exclusive si priplatíte 3 000 eur, pričom zoznam prvkov sa veľmi podobá na ponuku benzínových verzií. Sila plug-in hybridu smeruje na predné kolesá, no vďaka 18,3 kWh batérii ponúka dojazd čisto na elektrinu do vzdialenosti približne 90 km, nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 45 kW a nabitie z 30 na 80 % za slušných 20 minút. To znamená, že väčšinu denných jázd absolvujete čisto na elektrinu a ak pôjdete na dlhšiu trasu, tak batéria si v zálohe uchová dosť energie na to, aby sa auto správalo ako úsporný hybrid. Čo to znamená? Že v reálnej premávke, vrátane diaľničných presunov, dosiahnete veľmi príjemnú spotrebu okolo 6 l/100 km. Táto verzia tak spĺňa úlohu priestranného vozidla pre rodiny, ktoré rady cestujú a neschádzajú z asfaltu. Pre nižšiu spotrebu má totiž plug-in hybridná verzia nižšiu svetlú výšku 176 mm.

Automobilka Jaecoo poslala model 7 s plug-in hybridným pohonom aj do testov EuroNCAP, kde získal všetkých 5 hviezdičiek, takže môžete očakávať, že s najvyššou bezpečnosťou si taká aj verzia s čisto spaľovacím motorom. A na všetky verzie dostanete záruku na sedem rokov / 150 000 kilometrov.

Jaecoo 7 sa spracovaním, výbavou a ponukou pohonov viac približuje k európskym výrobcom. Vnútorným priestorom, mierou digitalizácie a spotrebou osloví aj náročnejších zákazníkov. Pomerom ceny a výbavy má čo povedať. A ktorú verziu by sme odporúčali my? Benzín so štvorkolkou sa ukazuje ako veľmi zaujímavá voľba z hľadiska pomeru ceny, výkonu a veľmi bohatej výbavy.

Galéria fotiek na ďalšej strane

Článok končí na nasledujúcej strane
Strana 2 / 3





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.