Prejde 1480 km bez tankovania! Toto je tajomstvo nového LPG a hybridu – Sandero a Jogger sú majstri úspor

Prekvapivý luxus za zlomok ceny? Dacia má po novom360-stupňovú kameru a 1480 km dojazdu vďaka LPG a hybridu. Čo je pod kapotou nového Sandera Stepway a Joggera?

Automobilka Dacia, dlhodobo známa svojou filozofiou zameranou na maximálnu hodnotu za vynaložené prostriedky, predstavila rozsiahlu modernizáciu svojich kľúčových modelov. Facelift bestsellerov Dacia Sandero a priestranného modelu Dacia Jogger presahuje bežné kozmetické zmeny, ide o strategické prepracovanie, ktoré integruje moderné technológie s cieľom dosiahnuť výnimočnú prevádzkovú efektivitu. Kľúčom k tomuto posunu je implementácia duálnej pohonnej stratégie, ktorá spája overenú technológiu a najnovšiu elektrifikáciu: LPG a hybrid.

Prekvapivý luxus za zlomok ceny? Dacia má po novom360-stupňovú kameru a 1480 km dojazdu vďaka LPG a hybridu. Čo je pod kapotou nového Sandera Stepway a Joggera?

Modernizácia sa, samozrejme, dotkla aj dizajnu. Nová predná maska a svetelné podpisy sú v súlade so súčasným korporátnym dizajnom značky. Model Sandero navyše získal modernizované zadné svetlá s pixelovaným efektom, čo dodáva vozidlu prekvapivo súčasný vzhľad. Tieto vizuálne zmeny sprevádzajú modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger aj Logan.

Jednou z najvýraznejších zmien je modernizácia interiéru, kde Dacia reaguje na dopyt trhu po lepšej konektivite a komforte. Ústredným prvkom kabíny je nová, väčšia 10-palcová dotyková obrazovka. Tento displej je vybavený bezdrôtovým rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, čím sa zvyšuje komfort používania a minimalizuje potreba káblov.

Prekvapivý luxus za zlomok ceny? Dacia má po novom360-stupňovú kameru a 1480 km dojazdu vďaka LPG a hybridu. Čo je pod kapotou nového Sandera Stepway a Joggera?

Okrem vylepšenia informačno-zábavného systému boli pridané aj praktické a bezpečnostné prvky, ktoré sa tradične objavovali až vo vyšších segmentoch. Patrí sem bezdrôtové nabíjanie telefónov, automatické svetlomety, zavedenie 360-stupňovej parkovacej kamery a elektricky sklápateľné spätné zrkadlá. Kabína bola doplnená aj o praktické prvky, ako sú rôzne odkladacie miesta a háčiky, čím sa zvýšila jej každodenná využiteľnosť. Tieto zmeny potvrdzujú, že Dacia sa sústreďuje na zvyšovanie komfortu bez nutnosti zvyšovania ceny na úroveň prémiovej konkurencie.

Duálna stratégia LPG a hybridu

Najvýznamnejšia inovácia sa nachádza v pohonnom ústrojenstve, ktoré stavia na duálnej filozofii maximálnej úspory.

Po prvé, v modeloch Sandero Stepway a Jogger bol implementovaný plne hybridný pohon. Tento systém, prebratý z materského koncernu Renault, kombinuje atmosférický 1,8-litrový benzínový motor s dvoma elektromotormi, 1,4 kWh batériou a špeciálnou automatickou prevodovkou. Systém dosahuje kombinovaný výkon 155 koní a krútiaci moment 170 Nm. Kľúčovým ekonomickým argumentom je efektivita v mestskej prevádzke. Dacia uvádza, že až 80 percent jazdy v meste je možné zvládnuť výhradne pomocou elektrického pohonu, čo dramaticky znižuje spotrebu paliva v husto zastavaných oblastiach.

Po druhé, Dacia neopúšťa svoju osvedčenú stratégiu LPG. Pre tých, ktorí hľadajú maximálny dojazd a minimálne náklady na dlhých trasách, zostáva v ponuke 1,2-litrový trojvalcový turbomotor, ktorý jazdí na benzín aj na skvapalnený ropný plyn (LPG). Tento agregát s výkonom 120 koní je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Spojenie týchto dvoch technológií vytvára unikátnu kombináciu úspory. Zatiaľ čo systém LPG a hybrid rieši primárne efektivitu v meste, možnosť tankovať LPG zabezpečuje nízke náklady na dlhé vzdialenosti. Práve táto duálna filozofia robí z LPG a hybridu kľúčovú konkurenčnú výhodu Dacie.

Prekvapivý luxus za zlomok ceny? Dacia má po novom360-stupňovú kameru a 1480 km dojazdu vďaka LPG a hybridu. Čo je pod kapotou nového Sandera Stepway a Joggera?

Dojazd ako argument

Ekonomický prínos tohto dvojitého prístupu je merateľný v dojazde. S plnými nádržami benzínu a LPG dosahujú modely Sandero Stepway a Jogger dojazd až neuveriteľných 1 480 kilometrov. Táto hodnota je pre vodičov, ktorí často cestujú na dlhé vzdialenosti, zásadná. Spojenie LPG a hybridu tak ponúka komplexné riešenie, a to úsporu vďaka elektrickej asistenčnej technológii v meste a cenovú efektivitu vďaka LPG na diaľniciach.

Pre spotrebiteľov na Slovensku a v celej Európe, kde sú náklady na palivo a energie neustále pod drobnohľadom, predstavuje táto stratégia LPG a hybrid racionálnu a modernú alternatívu. Dacia tým potvrdzuje, že aj v segmente dostupných vozidiel je možné implementovať technologické inovácie, ktoré majú priamy a pozitívny vplyv na peňaženky vodičov. Model Jogger s hybridným pohonom je už k dispozícii na objednanie, zatiaľ čo Sandero Stepway dostane tento systém v štvrtom štvrťroku budúceho roka.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!