Aktualita

Alfa Romeo končí s benzínovými modelmi Giulia a Stelvio. Čo bude ďalej?

Máme len tretí mesiac tohto roku a už odchádza z európskych trhov 6 modelov rôznych značiek. Tentoraz prispela aj Alfa Romeo.

Talianska automobilka Alfa Romeo oficiálne oznámila ukončenie výroby GiulieStelvia. Boli to dva ikonické modely ako pre zákazníkov, tak aj pre automobilku. Giulia debutovala v roku 2015 a o rok neskôr prišiel väčší brat Stelvio. Boli oceňované pre svoj dizajn a výkon, ktoré však už došli do cieľa. Alfa Romeo nedávno informovala svojich predajcov prostredníctvom e-mailu, že objednávky na verzie s benzínovým motorom týchto dvoch modelov (Quadrifoglio a Veloce) budú čoskoro uzavreté. Harmonogram ukončenia je stanovený na nasledujúcom screenshote z e-mailu (31. marec, 30. apríl a 31. máj).

Máme len tretí mesiac tohto roku a už odchádza z európskych trhov 6 modelov rôznych značiek. Tentoraz prispela aj Alfa Romeo.

Je to definitívny koniec týchto dvoch modelov? Áno aj nie. Áno z dôvodu, že sa končí predaj modelov s benzínovými motormi. Avšak v predaji ostanú ešte na nejaký čas verzie s naftovým motorom. Po spomínaných dátumoch si zákazník kúpi model Giulia a Stelvio výhradne len s naftovým motorom. Ten má objem 2,2 l , výkon 210 koní a 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF 8HP50. Ani podľa vyjadrení z prostredia automobilky to vraj nie je úplný koniec, len sa „uvoľňuje“ miesto pre nové generácie, ktoré sľubujú niekoľko veľkých zmien.

Santo Ficili, generálny riaditeľ automobiliek Alfa Romeo a Maserati na svojom LinkedIn profile poodhalil, že obe generácie modelov Giulia a Stelvio budú postavené na novej platforme STLA Large koncernu Stellantis. Čiže budú  ponúkané ako hybridnéplne elektrické verzie. Podľa dostupných informácii by sa mala nová generácia modelu Stelvio predstaviť už 24.júna 2025 (na 115. výročie automobilky), ktoré príde do predaja v roku 2026. Neskôr bude nasledovať aj nová Giulia.

Zdroje:  Mopar Insiders, novinky.cz





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk