Kia zverejnila nové logo a dizajnový smer budúcnosti: prinášame rozšírenú fotogalériu

Nové logo značky Kia prichádza v minimalistickej podobe a na vozidle, ktoré nás prekvapilo svojou odlišnosťou od súčasných modelov.

Kia Futuron je štúdia, ktorá sa dočkala svojej premiéry na veľtrhu China International Import Expo (CIIE). Čínsky trh je pre Kiu očividne dôležitý a zaujímavý, ukázať sa na ňom ako značka pripravená na budúcnosť je kľúčové. A budúcnosť autopriemyslu sa teraz zdá byť elektrická, Kia je pripravená elegantným spôsobom prijať životný štýl s nulovými emisiami. V Európe to dokazuje napríklad elektrickými modelmi e-Niro a e-Soul.

Crossover so vzhľadom kupé by mal byť vzorom pre elektromobily budúcnosti. Päťmiestny automobil je dlhý 4 850 mm a vysoký 1 550 mm, pričom rázvor kolies predstavuje 3 000 mm.

Štúdia nadobro vychádza zo zabehnutých koľajníc dizajnu a prestavuje značku ako ochotnú riskovať. Klasický estetický a funkčný prvok, takzvaný tigrí nos (vyhotovenie masky chladiča) už vo Futurone nie je, namiesto neho výrobca použil akýsi kryt vo farbe karosérie s 3D efektom. Dominantým prvkom prednej časti vozidla sú po novom LED svetlomety.

Kia tento nový vzhľad prednej masky nazvala Star Cloud, ktorý vychádza z motívu nočnej oblohy. Hviezdy interpretuje pomocou bodových LED svetiel.

Podobný motív nachádzame na zadnej časti, kde zadné svetlá tiež nadobúdajú priestorový efekt. Svetlá vpredu i vzadu na pohľad farebne splývajú s farbou karosérie, čo Kia nazvala dračou kožou (The Dragon Skin). Vďaka takejto farebnej schéme koncept na prvý pohľad budí dojem, že vôbec svetlá nemá.

Kia Futuron je plne elektrická a má byť nositeľom technológií pre autonómnu jazdu štvrtej úrovne. To znamená, že k svojej prevádzke na cestách vôbec nepotrebuje vodiča, posádku dokáže voziť počítač sledujúci okolie cez senzor LIDAR. Batérie sú uložené v podlahe a namiesto jedného elektromotora má až štyri, pre každé koleso jeden.

### Nové logo KIA

Zaujímavým detailom je tiež použitie nového loga značky Kia. Automobilka dnes používa oválne logo s konzervatívnym typom písma, ale na štúdii Futuron nachádzame svietiace logo so štylizovanými kurzívami „KIA“.

Kedy a či vôbec sa nové logo dostane aj do sériových modelov značky, zatiaľ nevieme.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk