Toyota vypočula priania zákazníkov! Nový Auris je konečne dizajnovo atraktívnym autom.

Viac hybridného výkonu v dynamickejšom šate.
Vydané  Text: 

Na ženevskom autosalóne sa vo svetovej premiére predstavila tretia generácia modelu Auris s dynamickejším dizajnom exteriéru. Automobily japonskej značky nikdy nepatrili k najextravagantnejším zástupcom jednotlivých kategórií, avšak nový kompakt môže do veľkej miery zmeniť súčasný pohľad na značku Toyota. Aktuálnu generáciu si totiž mnohí kupovali najmä kvôli nízkym prevádzkovým nákladom a išlo len o akúsi „voľbu rozumu“. Nový Auris však môžeme zaradiť k dizajnovo najzaujímavejším autám v nižšej strednej triede. Hatchback navyše poskytne oveľa širšie možnosti individualizácie a viac odtieňov karosérie. Vzhľad interiéru zatiaľ nepoznáme, no môžeme očakávať ešte výraznejšiu redukciu fyzických tlačidiel a väčší displej, ktorý bude na vrchu palubnej dosky v zornom poli vodiča.
Po technickej stránke je nový Auris je dlhší a nižší ako jeho predchodca, čím získava značne dynamickejší dizajn a vizuálne nápadnejší predok. Na dĺžku došlo k zväčšeniu rozmerov o 40 mm, a to konštruktéri využili na predĺženie rázvoru. Dôležité je, že celková výška nového hatchbacku sa znížila o približne 25 mm, pričom spodok čelného skla sa posunul nadol až o výrazných 47 mm oproti súčasnému modelu.
Automobilka tiež sľubuje viac potešenia z jazdy, ktorú má priniesť nová modulárna platforma TNGA. Nás však najviac potešila správa o novom agregáte s vyšším výkonom. Súčasný hybridný systém o objeme 1,8 litra trpí akútnym nedostatkom výkonu a akýkoľvek potenciál doslova zabíjala bezstupňová prevodovka CVT. Systém s 2,0-litrovým motorom je zaujímavejší už pri pohľade na papierové údaje. Celkový výkon sústavy by mal dosahovať 180 koní. V ponuke však aj naďalej zostávajú aktuálne motorizácie, a teda preplňovanú benzínovú 1,2ku a slabšiu hybridnú verziu s 1,8-litrovým motorom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.