Alfa Romeo Giulia SWB Zagato: jedinečné kupé na podvozku športového sedanu

Talianske karosárske štúdio Zagato predstavilo svoje ďalšie majstrovské dielo – kupé na báze Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, ktorého vývoj a konštrukcia trvali dva roky.
Vydané  Text: 

Projekt **Alfa Romeo Giulia SWB Zagato** bol otvorený v roku 2021 a bol načasovaný na 100. výročie spolupráce medzi Alfa Romeo a Zagato, ktorej výsledkom sú desiatky unikátnych modelov. Je kuriózne, že medzi nimi boli aj Alfy s výbavou od iných výrobcov áut. Napríklad kupé Alfa Romeo TZ3 Stradale s „drobnosťami“ z Dodge Viper. V prípade aktuálne predstaveného auta však všetko prebehlo tradičným spôsobom, projekt bol založený na športovom sedane **Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio** s 2,9-litrovým benzínovým motorom V6 biturbo a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
**Písmená SWB označujú skrátený rázvor**, no koľko milimetrov Zagato podvozok zrezalo, nie je známe. Čo vieme naisto je, že technologická výbava bola napumpovaná až na úroveň limitovaného sedanu Giulia GTAm, v ktorom sa výkon motora zvýšil z 510 na 540 koní a podvozok sa dočkal nielen skrátenia, ale aj zásadného preladenia. Karoséria kupé Zagato je jedinečná, obsahuje vonkajšie panely z uhlíkových vlákien. Vzadu sú ale dva sériové diely – svetlomety požičané z crossoveru Alfa Romeo Tonale. Zadné osvetlenie je už vyrobené na mieru, hoci môže pripomínať estetiku vlastnú značke Aston Martin.

ALFA ROMEO, na ktoré sme tak dlho čakali: TONALE prichádza ako plug-in hybrid

Model Tonale v sebe kombinuje celé historické dedičstvo značky s modernými nárokmi na automobily. Sekundárny pohon na elektrinu pritom posúva kompaktné SUV do éry, v ktorej môžete Alfa Romeo jazdiť prakticky zadarmo.

### Známy interiér po modernizácii Interiér zo športového sedanu bol kompletne upravený a veľkoryso dekorovaný uhlíkovými vláknami. Chýbajú zadné sedadlá, takže kufor kupé je pomerne veľký, nakladanie batožiny prebieha cez kryt kombinovaný s panoramatickým zadným oknom – kvôli tejto funkcii už niektorí komentátori na internete označili výtvor Zagato za hatchback. My sa domnievame, že od hatchbacku má Alfa Romeo Giulia SWB Zagato ďaleko.
### Výkon a dynamika Podrobnosti o výkone a dynamike Alfa Romeo Giulia SWB Zagato neboli zverejnené, ale predpokladá sa, že sa parametre pohybujú niekde na úrovni modelu **[Giulia GTAm](https://www.autoviny.sk/novinky/122417/alfa-romeo-giulia-gtam-len-za-evidenciu-zaplatite-skoro-4-tisic-eur-ceny-su-rovnako-ohromujuce-ako-technicke-udaje)**. Tá nemala verziu s manuálnou prevodovkou, no s automatom dokáže Giulia GTAm akcelerovať z nuly na 100 km/h už za 3,6 sekundy a zrýchli na maximálnu rýchlosť 300 km/h.

ALFA ROMEO GIULIA GTAm: Len za evidenciu zaplatíte skoro 4-tisíc eur. Ceny sú rovnako ohromujúce ako technické údaje

Nová Alfa Romeo Giulia GTA a GTAm (2021) s motorom 2.9 V6 Bi-Turbo dosahuje výkon až 540 koní

### Milióny eur. Možno. Kupé bolo postavené v jedinom exemplári, jeho vývoj a stavbu zaplatil majiteľ, údajne bohatý zberateľ z Nemecka, ktorý má v garáži už niekoľko modelov Zagato. Náklady na výrobu Alfa Romeo Giulia SWB Zagato neboli zverejnené, domnievame sa však, že ide o niekoľko miliónov eur.
Aká je cena unikátu? Karel Čapek v poviedke „Čintamani a ptáci“ písal, že vlastnosťou unikátu je nemožnosť vyčísliť jeho cenu, keďže je to jedinečný kus – a práve preto je aj toto vozidlo hodnotovo nevyčísliteľné. Podobne ako [autá značky Škoda, ktoré sa nikdy nedostali do sériovej výroby](https://www.autoviny.sk/testy/123843/vyskusali-sme-jedinecne-prototypy-skodoviek-ktore-nikdy-nepojdu-do-vyroby-slavia-mountiaq-sunroq-element-afriq-funstar-a-citijet), no my sme ich mali možnosť jazdiť počas tohto leta.

Škoda nám predviedla 7 modelov áut, ktoré sa nedostali do výroby. Kabriolet aj pick-up by si pritom určite našli majiteľov

Karel Čapek v poviedke „z druhej kapsy Čintamani a ptáci“ písal, že vlastnosťou unikátu je nemožnosť vyčísliť jeho cenu, keďže je to unikát - a práve preto sú aj tieto autá hodnotovo nevyčísliteľné, keďže všetky sú vyrobené iba ako jediný kus.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.