Štúdia potvrdila to, o čom hovoríme už roky! Dotykové displeje v autách sú mimoriadne nebezpečné
K ovládaniu dotykových displejov pristupujte opatrne.
Vydané Text: Peter Orosz
Najlepší čas v moderných autách predstavoval takmer 14 sekúnd. Samotné výsledky sa pritom dramaticky líšili, **v niektorých prípadoch potreboval vodič na zmenu nastavení cez displej viac než 20 sekúnd (600 prejdených metrov).** Aj keď nešlo o najvedeckejšiu metódu s veľkou vzorkou vodičov, výsledné ukazovatele sú viac než jasné. Niet pochýb o tom, že dotykové systémy sú výkonné a obsahujú všemožné funkcie, od 360-stupňových kamier až po pokročilú GPS navigáciu. Keď však rozhrania nie sú efektívne na používanie a ovládame cez ne aj základné funkcie, ako sú stierače čelného skla alebo ovládanie klimatizácie, začína to byť nebezpečné.
**Tradičné tlačidlá, gombíky a prepínače majú hmatateľnosť, ktorá umožňuje vodičom ich intuitívne nájsť a pritom sledovať cestu.** Šmykľavá dotyková obrazovka nie. Analógové ovládacie prvky sú navyše umiestnené stabilne na jednom mieste, zatiaľ čo dotyková obrazovka môže vyžadovať rôzne prekliky, aby sa vodič dostal k vybranej funkcii.
Aktívna Bezpečnosť, Bezpečnosť, Dotykové Displeje, Headline, Infotainment, Porovnanie, Štúdia, Výskum
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!