Štartuje nová sezóna Formula 1! Prinášame vám našich 5 predpovedí, ktoré vzhľadom na úvodné testy vôbec nemusia byť prehnané…

Nová sezóna Formula 1 je tu! Pripomeńme si naše predikcie, ktoré sme si spísali ešte na začiatku tohto roka.
Vydané Text: 
Nová sezóna [Formula 1 oficiálne odštartuje prvým závodom v Bahraine 18. marca 2022](https://www.formula1.com/en/racing/2022.html). Dovtedy budeme svedkami viacerých testov, odhaľovania monopostov, konečného skompletizovania všetkých pravidiel a možno aj [výslednej správy Veľkej ceny Abú Zábí za minulú sezónu](https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-fia-confirm-detailed-analysis-of-2021-abu-dhabi-gp-under-way.6NtI3bMsL2Vy1aOFfY6AJJ.html). Keďže nás čaká pomerne nabitý rok s celkovo až 23 Veľkými cenami, rozhodli sme sa, že sa pokúsime zahrať na jasnovidcov a **predpovedať udalosti, ktoré nám prinesie rok 2022**. Ak s nami nesúhlasíte, pokojne nám napíšte vaše predikcie do komentárov na Facebooku! ### Williams na chvoste Časy, keď bol **Williams** na výslní, sú už dávno preč. Aj keď má stajňa pomerne dobré prepojenie na majstrovský Mercedes, nemyslíme si, že sa jej podarí byť medzi najlepšími. Mladý **George Russell** prešiel do Mercedesu, kde si právom vybojoval miesto. Williams tak prišiel o svoju tímovú jednotku. Okrem toho je už dlhšiu dobu známe, že továreň tejto stajne nepatrí medzi tie najmodernejšie. Williamsu preto predpovedáme umiestnenie v dolnej časti tabuľky kde bude o body súperiť s [Alfa Romeo](https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-alfa-romeo-announce-guanyu-zhou-as-valtteri-bottass-team-mate-for.3FGtpRMOhG1qZ4Qinr8ky6.html), od ktorej sa postupne vzďaluje Ferrari v prospech Haasu. **Vôbec by nás však neprekvapilo, keby sa po poslednej Veľkej cene Abú Zábí nachádzal na úplnom chvoste**. [Fackovací panák minulej sezóny, Haas](https://www.formula1.com/en/teams/Haas-F1-Team.html) totiž aj vďaka **poslednému miestu v Pohári konštruktérov** dostal dostatok času na vyladenie svojho úplne nového monopostu. Okrem toho po odstrihnutí sa od ruských financií a večne „prvého“ Nikitu Mazepina, povolala stajňa späť Kavina Magnussena, ktorý môže prekvapiť a zamiešať karty. No a nezabúdajme, že **Schumachera čaká druhá sezóna v F1**.
Aj keď má Williams Racing pomerne zaujímavé auto, nemyslíme si, že ohrozí tých najlepších. Táto legendárna stajňa už nie je dávno to čo bývala. Potvrdzuje to aj odstránenie tradičného loga Ayrtona Sennu. V sezóne 2022 ju vidíme na spodných priečkach v hodnotení Pohára konštruktérov.
### Schumacher na bodoch Posledná veta predchádzajúcej predikcie bola pomerne dôležitá. [Mladý Schumi](https://www.formula1.com/en/drivers/mick-schumacher.html) totiž svoju druhú sezónu v sérii zvládne vždy lepšie, ako tú prvú. Potvrdil to už viackrát. Vo svojej prvej sezóne v [FIA Formula 3 European Championship](https://www.fia.com/news/f3-mick-schumacher-fia-formula-3-european-champion) skončil na 12. priečke a nasledujúci ročník ovládol. Na vlas rovnaký scenár sa zopakoval aj v [sérii F2](https://www.fiaformula2.com/Drivers/1150/Mick-Schumacher). **Samozrejme, nečakáme, že sezónu 2022 vo Formula 1 vyhrá, no určite bude bodovať. Možno budeme znieť aj trošku naivne, no neprekvapilo by nás ani to, keby sa dostal do TOP 5 alebo ak by obsadil pódiovú priečku v niektorej z Veľkých cien**. Potenciál na to má a Haas už určite nebude chcieť byť len do počtu.
Mick Schumacher počas testov v Bahraine. Monopost Haas je už v nových farbách pre sezónu 2022.
### Tsunoda na pódiu [Yuki Tsunoda](https://www.formula1.com/en/drivers/yuki-tsunoda.html) v minulej sezóne predviedol ukážkový vstup do Formula 1. Jeho prvá sezóna v kráľovnej motoršportu bola nad očakávania. Celkovo skončil na 14. priečke s 32 bodmi. V TOP 10 bol celkovo sedemkrát pričom [najlepšie umiestnenie na 4. pozícii získal v poslednej Veľkej cene Abú Zábí](https://www.formula1.com/en/latest/article.tsunoda-ends-year-on-career-high-p4-after-last-lap-pass-on-bottas.71b28vUs1gHGBbrCojk87g.html), keď dokonca mohol pomýšľať aj na 3. miesto. **21-ročný Tsunoda teda podľa nás v sezóne 2022 nepochybne získa minimálne jedno pódium**. Je len otázkou času, kedy to bude. Ak by sme chceli byť ešte odvážnejší, odhadovali by sme, že pódium získa už počas prvých 6 či 7 Veľkých cien. Otázkou ale zostáva, ako dobre sa Alpha Tauri pripravila na nadchádzajúcu sezónu a ako sa jej inžinieri popasovali s novými pravidlami.
Najmenšiemu pilotovi Formula 1 predpovedáme skoré pódium. Yuki Tsunoda už v minulej sezóne ukázal, že jazdiť vie. Uvidíme kedy sa mu podarí dostať na stupne víťazov.
### Nebezpečný Russell Ako by povedal klasik, „Všetky oči na mne!“ [George Russel](https://www.formula1.com/en/drivers/george-russell.html) na seba strhol pozornosť už viackrát. Pôjde už o jeho 4. sezónu vo Formula 1 a v každej už absolvovanej zaznamenal zlepšenie. [Najväčšiu pozornosť si vyslúžil počas Veľkej ceny Bahrainu v roku 2020](https://www.formula1.com/en/latest/article.race-highlights-watch-all-the-action-from-perezs-brilliant-maiden-win-in.3VmfPIX6OGmfeh73hdfLx8.html), kedy zasadol do monopostu Lewisa Hamiltona ako rezervný jazdec. Skončil deviaty a jasne ukázal, že v dobrom aute vie podať solídny výkon. [V minulej sezóne dokonca skončil na druhom mieste počas Veľkej ceny Belgicka](https://www.formula1.com/en/latest/article.race-highlights-catch-up-on-all-the-drama-from-the-belgian-grand-prix-at-spa.2OIWBvNTgaxIhdho8qoIh0.html). Avšak, niekto možno bude namietať, že celý tento závod bol veľmi čudný nakoľko sa oficiálne odjazdilo len jedno jediné kolo a brali sa teda výsledky z kvalifikácie. Nič to ale nemení na tom, že **Russell** má obrovský potenciál byť v budúcnosti jednotkou v Mercedese. Má na mieru ušité auto s tým najlepším tímov inžinierov posledných rokov. Že je tímovou dvojkou za Lewisom Hamiltonom je viac-menej jasné. Avšak spomeňme si ako vystrkoval rožky **Valtteri Bottas**. Podľa nás bude Russell ešte nebezpečnejší a určite zoberie Hamiltonovi poriadnu porciu bodov, teda pokiaľ do hry nezasiahne jeho veličenstvo Toto. **Russellovi preto predpovedáme celkové umiestnenie v TOP 7**.
George Russell štartuje svoju premiérovú sezónu vo frabách Mercedesu. Tipujeme, že bude poriadne agresívny a celkovo sa umiestni vysoko.
### Ferrari v boji o titul Posledné roky nastavili tejto legendárnej stajni poriadne zrkadlo. [A to predovšetkým sezóna 2020, kedy sa Scuderia Ferrari umiestnila až na 6. mieste v Pohári konštruktérov](https://www.formula1.com/en/results.html/2020/races.html). Išlo pritom o najhoršie umiestnenie od sezóny 1980! Horšie to už teda byť nemôže a to dobre vedia aj v Maranelle. [Jazdiť vo farbách Ferrari bude rovnaká dvojica, ako v uplynulej sezóne](https://www.formula1.com/en/teams/Ferrari.html). Navyše, ako [rezervný jazdec je pre sezónu 2022 napísaný Mick Schumacher](https://www.formula1.com/en/latest/article.schumacher-and-giovinazzi-to-fulfil-ferrari-reserve-role-in-2022.4MUVN5ibIPTdbWQMWUohdo.html), ktorý je podľa viacerých indícií budúcnosťou tejto stajne. Ferrari určite nemá horší monopost, ako bol ten zo sezóny 2020 a my tipujeme, že bude ešte lepší ako ten z minulej. Minulý rok priniesol tradičnej červenej farbe hneď päť pódiových umiestnení. **Sezóna 2022 aj vďaka novým autám a pravidlám bude lepšia**. Nebude to síce dominancia ako z čias dvojice Schumacher – Barrichello, ale **Ferrari sa podľa nás umiestni celkovo na druhom mieste**. Otázkou je, či pred ním skončí neohrozený Mercedes alebo Red Bull so svojím vlastným motorom a tichou podporou Hondy.
Ferrari ide do boja s krásnym monopostom F1-75. ůvodné testy ukázali, že s tradičnou stajňou treba počítať. Navyše, Scuderia Ferrari má podľa našich sledovateľov najkrajšie auto tejto sezóny.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.