Testy

Výkonný dieselový motor Renaultu Talisman proste sedí! Pre vysokých ľudí však máme zlé správy

Francúzske automobilky si v povedomí motoristov vydobyli so svojimi naftovými motormi silnú pozíciu. Dokázali byť tiché, kultivované, úsporné a popritom aj dostatočne výkonné. A to je tradícia, na ktorej stavia aj aktuálna nová kombinácia dvojlitrového naftového motora a dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Renault Talisman dCi 200

Na to, aby ste si auto naplno užili, však treba, aby ste veľmi nenarástli. Nad 185 cm budete rozmýšľať, kam dáte hlavu a platí to o predných aj zadných sedadlách. Ak vás rodičia až tak za uši neťahali, oceníte šírku v oblasti lakťov aj ramien či veľmi zaujímavo tvarované opierky hlavy na predných sedadlách.

Renault Talisman dCi 200

Zvyknúť si treba najmä na ovládanie informačného a zábavného systému, ktorý si v Renaulte spravili po svojom a nie vždy sa v ňom zorientujete úplne intuitívne. Veríme však, že po mesiaci každodenného používania sa s ním skamarátite. Chválime aspoň to, že na ovládanie teploty slúžia fyzické otočné tlačidlá. K mnohým ďalším funkciám sa dostanete cez tlačidlá na boku displeja, prípadne potom na displeji, čo môže odvádzať pozornosť od riadenia. Viac sme očakávali najmä od radarového tempomatu, ktorý pod rýchlosťou 40 km/h prestával pracovať, takže v dopravných zápchach až tak nepomáhal.

Renault Talisman dCi 200

Spojeniu motora s prevodovkou nie je veľmi čo vyčítať. S výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 400 Nm nechýba motoru sila, zrýchlenie z 0 na 100 km pod 9 sekúnd znamená aj slušnú dynamiku. Prevodovka dokáže s motorom spolupracovať bez toho, aby vás o tom informovala trhaním pri radení či nervóznymi prejavmi pri rozbehu. Ešte aj štart/stop naskakuje celkom rýchlo, takže ide o ďalšie plusové body oproti konkurencii. Keď sa k tomu pridá natáčanie zadných kolies 4Control, ktoré sa v závislosti od rýchlosti natočia rovnako (pre lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach) alebo naopak (pre lepšie manévrovanie v úzkych priestoroch) ako predné, dostanete auto, ktoré má mnohé výhody. Tie podporuje aj spotreba, ktorá sa nehanbí pohybovať okolo hranica 6 l/100 km, ak budete jazdiť po okreskách, tak ju bez väčších námah aj podlezie.

Nevynechajte tiež naše video-recenzie!

Ak teda chcete vystúpiť z radu, vyjadriť svoju individualitu alebo vám len Talisman padol do oka a oslovuje vás jeho nízka spotreba, choďte do toho. On si vás potom podmaní pohodlím.

Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.
Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie