Výkonný dieselový motor Renaultu Talisman proste sedí! Pre vysokých ľudí však máme zlé správy

Keď pred časom Renault z dôvodu emisií masívne prechádzal na menšie objemy motorov, zadivene sme zdvíhali obočie. Teraz ho zdvíhame potešene, pretože sa vracia k objemu, ktorý patrí k veľkostnej triede Talismanu – k dvojlitrovému naftovému štvorvalcu.
Vydané  Text: 
**Francúzske automobilky si v povedomí motoristov vydobyli so svojimi naftovými motormi silnú pozíciu.** Dokázali byť tiché, kultivované, úsporné a popritom aj dostatočne výkonné. A to je tradícia, na ktorej stavia aj aktuálna nová kombinácia dvojlitrového naftového motora a dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Na to, aby ste si auto naplno užili, však treba, aby ste veľmi nenarástli. **Nad 185 cm budete rozmýšľať, kam dáte hlavu a platí to o predných aj zadných sedadlách.** Ak vás rodičia až tak za uši neťahali, oceníte šírku v oblasti lakťov aj ramien či veľmi zaujímavo tvarované opierky hlavy na predných sedadlách.
Zvyknúť si treba najmä na ovládanie informačného a zábavného systému, ktorý si v Renaulte spravili po svojom a nie vždy sa v ňom zorientujete úplne intuitívne. Veríme však, že po mesiaci každodenného používania sa s ním skamarátite. Chválime aspoň to, že na ovládanie teploty slúžia fyzické otočné tlačidlá. K mnohým ďalším funkciám sa dostanete cez tlačidlá na boku displeja, prípadne potom na displeji, čo môže odvádzať pozornosť od riadenia. **Viac sme očakávali najmä od radarového tempomatu, ktorý pod rýchlosťou 40 km/h prestával pracovať, takže v dopravných zápchach až tak nepomáhal.**
Spojeniu motora s prevodovkou nie je veľmi čo vyčítať. **S výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 400 Nm nechýba motoru sila, zrýchlenie z 0 na 100 km pod 9 sekúnd znamená aj slušnú dynamiku.** Prevodovka dokáže s motorom spolupracovať bez toho, aby vás o tom informovala trhaním pri radení či nervóznymi prejavmi pri rozbehu. Ešte aj štart/stop naskakuje celkom rýchlo, takže ide o ďalšie plusové body oproti konkurencii. Keď sa k tomu pridá natáčanie zadných kolies 4Control, ktoré sa v závislosti od rýchlosti natočia rovnako (pre lepšiu stabilitu pri vyšších rýchlostiach) alebo naopak (pre lepšie manévrovanie v úzkych priestoroch) ako predné, dostanete auto, ktoré má mnohé výhody. Tie podporuje aj spotreba, ktorá sa nehanbí pohybovať okolo hranica 6 l/100 km, ak budete jazdiť po okreskách, tak ju bez väčších námah aj podlezie. #### Nevynechajte tiež naše video-recenzie! Ak teda chcete vystúpiť z radu, vyjadriť svoju individualitu alebo vám len Talisman padol do oka a oslovuje vás jeho nízka spotreba, choďte do toho. On si vás potom podmaní pohodlím.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!