Opäť trojvalec? Mohol by si povedať niekto pri prvom pohľade na technické údaje testovaného vozidla. Áno, trojvalce teraz hýbu svetom aj kompaktnými automobilmi. Bez nich vraj automobilky nevedia splniť prísne emisné limity. Tak sa s tým treba vyrovnať a nájsť v nich to, čím vás dokážu potešiť.
Napríklad ochotou stúpať do otáčok a podfarbovať svoju prácu originálnou zvukovou kulisou. V prípade Hondy Civic to nie je nič, čo by vás malo rušiť z pokoja a posádku z prípadného spánku. Skôr sa zamerajme na spoluprácu motora s manuálnou prevodovkou. Túto kombináciu s radosťou odporúčame. Manuál radí presne, ani raz sme nemali problém zaradiť presne tú rýchlosť, ktorú sme potrebovali. A ešte jedna drobnosť, z ktorej sme mali vždy krajší deň. Hlavica radiacej páky. Guľatá a hliníková. Do ruky padne, akoby sa tam stále pýtala. Budete ju chcieť držať, aj keď budete mať nablízku mnohé iné lákadlá. Napríklad mobilný telefón, plechovku s nápojom či dlhé stehno spolujazdkyne. Hlavica tejto radiacej páky si vás podmaní a budete sa jej chcieť neustále dotýkať.

Sedíte v Honde. Sport Line. To znamená červené prešívanie na volante a zaujímavé farebné aplikácie na sedadlách. V nich sedíte hlboko a nízko nad vozovkou, takže oproti všetkým SUV máte s autom aj cestou oveľa lepší kontakt a všetko prežívate intenzívnejšie.
Zvlášť, keď zapnete športový režim tlmičov. To definitívne pochopíte, že nie je všetko o počte valcov a koní v motore, ale svoje zohráva aj podvozok. Civic vám naplno ukáže, čo to znamená dobre spravená viacprvková zadná náprava. Máloktoré auto prechádzalo referenčné nerovnosti tak suverénne a zo zákrut vychádzalo tak razantne ako práve Civic. V tomto aute je naozaj radosť vyraziť na zakrútené cesty a užívať si všetky sily, ktoré v nich pôsobia.

Potom autu odpustíte aj komplikovaný informačný a zábavný systém, v ktorom sa budete dlhšie orientovať. Ale ak budete mať vozidlo ako vlastné a nie iba na týždeň, tak sa v ňom naučíte žiť a navzájom si padnete do oka. Napríklad aj pre veľmi dobre fungujúce asistenčné systémy Honda Sensing a LED svetlomety, ktoré robia všetko pre to, aby ste vy videli čo najviac a vodiči v autách oproti vám netrpeli. Takže bude to láska? Honda Civic má na to mnohé predpoklady vrátane lákavej akciovej ceny a bohatej výbavy.
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Sport Line - informačná tabuľka
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | 25 390 |
Značka | Honda |
Model | Civic |
Model - Typ | 1.0 VTEC Turbo Sport Line |
Model - rok výroby | 2020 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 518 mm |
Šírka | 1 799 mm |
Výška | 1 434 mm |
Rázvor | 2 697 mm |
Objem palivovej nádrže | 46 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 300 kg |
Maximálna hmotnosť | 1 645 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 370 dm3 |
Objem batožinového priestoru (max.) | 1 210 dm3 |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 3 |
Objem valcov | 988 cm3 |
Najvyšší výkon | 126 k |
Najvyšší výkon | 93 kW |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 5 500 |
Najvyšší krútiaci moment | 200 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 2 500 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 5,9 L |
Emise | 110 CO2g/km |
Maximálna rýchlosť | 203 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 10,5 |
Naše hodnotenie

Hondu Civic s motorom 1.0 VTEC Turbo rozhodne nepodceňujte! Motor má zaujímavý charakter a poteší aj fanúšikov ostrejšej jazdy. Nízky športový posed, presná manuálna prevodovka či fantastický podvozok ocenia aj tí najnáročnejší z vás. Navyše sa nemusíte obmedzovať pri pohľade na praktické využitie auta vďaka plnohodnotným miestam aj na zadných sedadlách alebo objemnému batožinovému priestoru.
Klady
- Jazdné vlastnosti
- Manuálna prevodovka
- Posed za volantom
- Priestranný interiér
Zápory
- Infotainment