TEST: Renault Clio 1.5 dCi – Má nafta v malom aute ešte zmysel?
Nové Clio ma pristihlo nepripraveného. Vedel som, že existuje, ale pracovný kolotoč nedovolil, aby som sa mu bližšie venoval. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som si konečne sadol za jeho volant.
Vydané Text: Peter Orosz
Celé nové
Dizajn nového Clia nie je extrémne vzdialený tomu predošlému, takže konšpiračné teórie o facelifte nie sú celkom nepodložené. Až keď sú obe autá zaparkované vedľa seba, zistíte, že nové Clio je širšie, nižšie a omnoho krajšie než jeho aj tak celkom pohľadný predchodca.Tlačidlá!
Bezkľúčovo otváram dvere a nasadám do auta. Wau. Dvojfarebný interiér vyzerá perfektne. Jeho základnú architektúru som pochopil okamžite a všetko hneď dávalo zmysel. Pozícia za volantom sa dá upraviť v dostatočne širokom rozsahu. Sedadlá sú príjemné, dobre tvarované a vďaka ich novej konštrukcii zaberajú menej miesta, z čoho ťažia zadní pasažieri. Predo mnou je nový volant. Netreba chodiť okolo horúcej kaše – je to takmer majstrovské dielo.Všetko je inak
Najviac ma však potešilo, ako pekne je to všetko poskladané. Po prvom „omaku“ materiálov ma najviac šokovali použité materiály. Tie boli krásne mäkké a štruktúrované. A nebavíme sa len o vrchu palubnej dosky, ale takmer o všetkom, čo je na dosah ruky. **Výplne dverí sú takmer celé príjemne mäkké a mäkčený je dokonca aj stredový tunel, kde sa opierate kolenami.**Komprimovaný luxus
Aby som vysvetlil svoje prekvapenie. Predchádzajúce Clio bolo milé, pekné, chutné. Považoval som ho za mestskú hračku a tomu som prispôsobil aj svoje očakávania. Dizajn hral prím, nejaké materiály či odhlučnenie som až tak neriešil. **Od nového Clia som čakal to isté v aktualizovanej podobe. No už naštartovanie známeho motora 1.5 Blue dCi s výkonom 85 kW/115 k bolo oveľa pokojnejšie, než som čakal.** Žiadne vibrácie, minimum klepotu. Radenie rýchlostí na šesťstupňovej manuálnej prevodovke je uspokojivé vďaka vyššej pozícii páky.Dnešné
Samozrejme, Clio prináša do súčasnosti aj viac technológií. V testovanom aute bol lacnejší infotainment s uhlopriečkou 7“. Je posadený vysoko na palubnú dosku, takže s čitateľnosťou nie je problém. Za príplatok je dostupný aj väčší 9,3“ variant. Nový systém je relatívne jednoduchý a prehľadný, pričom má peknú grafiku. Skvelou novinkou je podpora konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. **Spomeniem aj digitálny prístrojový štít s voliteľnou grafikou. Testované auto malo 7“ uhlopriečku tohto displeja a priestor na jeden budík. Vyššia verzia má až 10“, zobrazí dva budíky a aj mapu.** Skvelým pomocníkom v takomto mestskom aute je aj systém štyroch kamier (opäť pozdravujeme Peugeot) schopný vykresliť 360° pohľad na auto z vtáčej perspektívy. Rozlíšenie kamier síce nie je špičkové, ale poslúži.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.