Testy

TEST: Nissan Micra DCI 90 Tekna - Abstinent

Dizajnérska rozlúčka s nudou sa Nissanu Micra podarila na výbornú, a práve tento model pomohol Nissanu prekonať hranicu milión predaných kusov. Navyše na 17-palcových diskoch vyzerá ako automobilová štúdia. V zásade je natoľko pekná, že jej okamžite odpustíte plechový zvuk pri zatváraní. Stačí jeden pohľad na skryté kľučky, rozšírené zadné blatníky a všetko jej odpustíte.

TEST Nissan Micra

Identickú filozofiu prebral aj interiér. Je farebný, hravý atraktívny. Klasické rozmiestnenie ovládacích prvkov, multifunkčný športový volant dopĺňa kvalitná imitácia koženého čalúnenia. Novinkou v tomto prípade je nový infotainment so systémom Nissan Connect, ktorý spolupracuje s vaším smartfónom prostredníctvom Blueetooth, prípadne cez USB kábel. Môžete tak využívať niektoré aplikácie, ako napríklad zasielanie cieľov do navigácie z domu, prípadne využiť aplikácie Facebooku či Googlu. Praktické najmä pre mladých ľudí, ktorí sú od internetu už závislí. Orientáciu na mladšiu klientelu dokazujú aj reproduktory BOSE umiestnené do opierok hlavy. Nechýbal ani bezpečnostný balík Euro NCAP s predkolíznym systémom, ktorý upozorňoval na prekážky, fungoval vynikajúco a za 550 eur ho rozhodne odporúčame. Identický rezultát sa týka aj príplatkových LED svetlometov, nie sú síce aktívne a diaľkové svetlá si tiež budete musieť prepínať sami, napriek tomu oceníte ich svetelný výkon najmä v noci.

TEST Nissan Micra

Ak je niečo, čo si budete na verzii DCI90 pochvaľovať najviac, je to priemerná spotreba. Aj v zimných podmienkach nebudete mať problém jazdiť za menej ako 5 litrov. A to sa nemusíte snažiť. Takmer na konci každej jazdy svietila na palubnom počítači hodnota začínajúca sa číslicou 4. Nafta z nádrže sa míňala príjemne pomaly a dojazd na 40-litrovú nádrž na úrovni 700 kilometrov rozhodne poteší. Takže celkový test je pozitívny, jediným hendikepom je cena testovaného vozidla, ktorá aj pri zohľadnení zľavy predstavovala 17 360 eur. A to je za malé auto vskutku veľa.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Nissan Micra DCI 90 Tekna

Motor preplň. naftový R4, 1 461 cm3

Výkon 66 kW (90 k) pri 4 000 ot./min.

Krútiaci moment 220 Nm pri 2 000 Nn

Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná tuhá náprava.

Brzdy kotúčové s vnútorným chladením vzadu bubnové. Pneu 205/45 R17

Batožinový priestor 300/1 150 dm3

Rozmery: 3 999 × 1 743 × 1 455 mm, rázvor 2 525 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 082/1 590 kg, objem nádrže 41 l

Najvyššia rýchlosť 179 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 11,9 s

Spotreba 3,8/3,4/3,5 l/100 km

Emisie CO2 92 g/km

Cena/testované auto 15 780 €/ 17 360 €

Konkurenti: VW Polo, Mitsubishi Space Star, Kia Rio

Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.