TEST: Volvo XC40 D4 – Drobec? Ani zďaleka!
Volvo XC40 sme preberali v čase, keď sa Švédi opäť stali majstrami sveta v hokeji. Kompaktné SUV od severanov s dvojlitrovým naftovým motorom, automatom a pohonom všetkých kolies sa tak ukazovalo ako majstrovská ponuka.
Vydané Text: Martin Šebesta
Triedy sa miešajú
**Číselné označenie XC40 evokuje, že by malo ísť o malé a kompaktné SUV. Čiže niečo, čo by ste si zaobstarali do rodiny ako druhé auto na cesty po meste.** Ak by ste sa obmedzili iba na takého vnímanie, urobili by ste chybu. Napriek tomu je to ešte stále veľkosť, s ktorou sa vám bude dobre parkovať aj v našich mestách. Ponúka toľko vnútorného priestoru, až máme pocit, že tak vzdušne sme sa necítili ani v predchádzajúcej generácii XC60. A to je, minimálne označením, o triedu väčšie auto. **Základná cena aktuálnej verzie XC60 je oproti XC40 takmer o 11 000 eur vyššia, takže aj toto nahráva pre XC40. Ak ste doteraz jazdili na predchádzajúcej XC60 a zvažujete výmenu, pričom chcete niečo podobne kompaktné a obratné, s pokojným svedomím odporúčame práve XC40.**Dotýkajte sa, prosím
Zvyšok ovládania už Volvo prenecháva dotykom. Všetko dôležité nastavíte cez dotykovú obrazovku. Fyzických tlačidiel je viac na volante než na stredovej konzole. Uznávame, Volvo sa snaží ovládanie cez obrazovku urobiť čo najprehľadnejšie, no stále si to vyžaduje odtrhnúť zrak od vozovky a pozrieť sa, čo stláčate. **V XC40 sa o zvukový zážitok staral systém Harman Kardon s výkonom 600 W. Aj keď v nastaveniach nemal zvuk koncertnej sály švédskej filharmónie, priestorové ozvučenie ho veľmi dobre zastúpilo.**Tiché pohodlie
Nie, že by bol dvojliter od Volva býval hlučný či vibroval, no to, čo sa podarilo konštruktérom teraz, si zaslúži pochvalu. Utlmenie zvuku a vibrácií je majstrovské, pri jazde ho takmer nepočujete. Keď sme pri jazde – vtedy nepočujete takmer nič. Ešte aj vietor sviští okolo auta, akoby si ho ani nevšímal. Rovnako ani podvozok nerovnosti. Na jemné komfortné pohupovanie auta si rýchlo zvyknete. Najmä keď na zvlnených a kľukatých cestách pocítite istotu podvozka a zrazu si pri pohľade na kompletne digitálnu prístrojovú dosku uvedomíte, že idete citeľne rýchlejšie než zvyčajne. **K bezpečnosti, výkladnej skrini Volva, patrí aj množstvo asistenčných systémov, s ktorými sa rýchlo zblížite. Náš obľúbený radarový tempomat pracoval veľmi citlivo. Takže jeho brzdenie za pomalším vozidlom sme si takmer nevšimli.**Technické údaje
Volvo XC40 D4 AWD Motor prepĺň. naftový R4, 1 969 cm³ Výkon 140 kW (190 k) pri 4 250 ot./min. Krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 ot./min. Pohon a podvozok: Aktív. pohon všetkých kolies, 8-st. automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu XXX/XX RXX vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 460/1 336 dm³ Rozmery: 4 425/1 863/1 652 mm, rázvor 2 702 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 698/2 250 kg, objem nádrže 54 l. Najvyššia rýchlosť 210 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,9 s Spotreba 5,0 l/100 km Emisie CO₂ 133 g/km Cena/testované auto 30 000 €/55 710 € Konkurenti: Lexus NX, Range Rover Evoque, BMW X1Hodnotenie: 4,5 hviezdy
PLUSY: Vnútorný priestor, bezpečnostné systémy, dômyselné riešenia. MÍNUSY: Ovládanie iba cez obrazovku, logika ovládania automatickej prevodovky.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.