Test jazdenky Peugeot 5008: Jeden z posledných

Peugeot 5008 veľmi príjemne vybočuje z radu klasických MPV, hoci nezabúda ani na jeden atribút tejto kategórie. Preverili sme jeho päťmiestnu verziu v kombinácii s naftovým motorom 1,6 e-HDi.
Vydané  Text: 

V ponuke figuroval model 5008 od roku 2009, keď sa predstavil na trhu a bojoval o priazeň po boku netradičného modelu 3008, pričom bol model 5008 určený najmä rodinám. Ponúkal totiž aj sedemmiestnu verziu pre rodiny s viacerými deťmi, nami testovaný model bol päťmiestny.

Foto: Tomáš Kelement
Auto zapožičala spoločnosť AAA Auto

Ak máte dve deti, potešiť vás môže obrovský, 679 litrov veľký batožinový priestor s praktickým dvojitým dnom. Do neho môžete ukryť všetky rodičovské pomôcky a hračky, podobne ako do dvoch malých odkladacích priestorov medzi radmi sedadiel. Ak sklopíte sedadlá, výsledný prepravný objem narastie až na neuveriteľných 1 700 litrov. V zrkadle týchto údajov je Peugeot 5008 rodinný ideál, na druhej strane v rámci jazdených vozidiel si neužíval povesť spoľahlivého auta. Tento výrok však musíme rozdeliť na dve časti, nedostatky vyriešil facelift modelu, ktorý prišiel v roku 2013. Práve preto vám odporúčame orientovať sa na tieto modely. Modely v rokoch 2009 až 2013 nájdete v ponuke už od hranice 5 000 eur, model po facelifte sa pohybuje na úrovni zhruba od 8 500 vyššie. A práve na tento model vám odporúčame orientovať sa vzhľadom na to, že spoľahlivosť týchto modelov je na vyššej úrovni, takže investícia navyše sa určite oplatí.

Potvrdil to aj nami testovaný model, ktorý mal na tachometri vyše 154-tisíc kilometrov, pričom pri pohľade zvonka tento stav vôbec nepripomínal. Na niektorých plechoch karosérie sme síce identifikovali opravy karosérie, boli však urobené profesionálne a menené dielce lícovali tak, ako mali. Jediným znakom opotrebenia bol kľúč, ktorý mal ovládacie prvky značne vyduté. Na rozdiel od exteriéru sme v interiéri niekoľko znakov opotrebenia predsa len našli, no iba vo forme poškriabaných plastov na dverách či v batožinovom priestore, ktorý bol znakom toho, že auto sa využívalo aj ako osobná dodávka a zrejme slúžilo vo firme. Aj o tom svedčí vysoký nájazd a takmer vôbec neopotrebované zadné sedadlá. Celkovo však stav auta hodnotíme ako dobrý.
V teste sme sa zamerali aj na robotickú prevodovku s označením EGS6. Pracovala presne tak, ako si pamätáme z testov, pri preraďovaní je pomalá a pri akcelerácii výrazne spomaľuje auto. A to je síce nepríjemné, no v normálnom režime je pauza pri preradení nižšia. Ak chcete eliminovať pauzu pri preradení, musíte prepnúť do režimu manuálneho radenia a tesne pred preradením pustiť plyn. V tom prípade je to fajn. Okrem toho však prevodovka pracovala bez chýb.
Pozitívne prekvapil aj podvozok, nevydával žiadne pazvuky, teda sa správal dokonca lepšie ako niektoré testovacie autá. Navyše je to priamy dôkaz toho, že počet kilometrov nenaznačuje automaticky aj stav auta, tak ako si niektorí veľmi radi predstavujú. O pohon sa staral naftový štvorvalec novšej generácie, ktorý niesol označenie e-HDi. S maximálnym výkonom 84 kW (114 k) a maximálnym krútiacim momentom 270 Nm predstavuje ideálny pohonný agregát. Slušnú dynamiku kombinuje s vynikajúcou priemernou spotrebou, ktorá počas nášho testu predstavovala 6,3 l/100 kilometrov. Čo sa týka spoľahlivosti motora, tak najčastejšími poruchami sú chybné vstrekovacie jednotky a, samozrejme, aj porucha turba, ktorá často súvisí s nedostatočnou starostlivosťou o hladinu oleja a pozornosť treba v prípade benzínových verzií (najmä THP) aj rozvodovej reťaze, ktorá je Achillovou pätou silných turbobenzínových verzií. Naopak, naftový motor HDi je dlhoveký a aj úporný. Čo sa ostatných chýb týka, tak opotrebeniu podliehajú najmä polosi, kĺby a čapy, ktoré by ste pred kúpou mali poriadne preveriť, podobne ako výfuk, ktorý podlieha rýchlej korózii.
Nami testovaný model sa predával za 9 700 eur, čo je za daný stav síce solídna cena, no predstavuje úplný strop, ktorý sa za tento model oplatí zaplatiť, najmä ak zoberieme do úvahy ceny možného servisu.


Typické chyby

Opotrebované poloosi
Kĺby, čapy
Korózia na výfuku
Rozvodová reťaz
Turbo
Vstrekovanie
Poruchy elektronika



Technické údaje Peugeot 5008 1,6 e-HDi

Motor: prepĺňovaný naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 84 kW (114 k) pri 3 600 ot./min.
Krútiaci moment: 270 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-stupňová robotizovaná prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Mc Pherson, vzadu vlečné ramená spojené torznou priečkou.
Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/55 R16
Batožinový priestor: 679/1 754 l.
Rozmery a hmotnosť: 4 351 x 1798 x 1465 mm, rázvor 2 634 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 504/2 250 kg, objem nádrže 60 l
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,5 s
Spotreba (mesto, diaľnica, kombinovane): 4,5/3,9/4,2
Emisie CO2: 104 g/km
Cena jazdenky: 9 700 eur (10/2017)


(zverejnil Erik)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.