Test Ford Kuga 1.5 EcoBoost : Benzín môže byť

Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.
Vydané  Text: 

Stredne veľké SUV a benzínový motor? Pokiaľ jazdíte predovšetkým v okolí miest, nemusí to byť márna alternatíva. Presviedčal nás o tom nový Ford Kuga s 1,5-litrovým turbomotorom.

Vynovený Ford Kuga sa opäť radí medzi najlepšie jazdiace autá v segmente. Jeho ovládateľnosť sa prejavila najmä pri jazde cez horské priechody Skýcov a Veľké Pole na rozhraní Nitrianskeho, Trenčianskeho a Banskobystrického kraja. Úzke vracáky, prudké zákruty, stúpania a ostré brzdenie poskytli vynikajúci priestor na to, aby Kuga ukázala, že obratnosť nemusí hľadať v slovníku cudzích slov. Na zimných pneumatikách pridala aj veľmi príjemný komfort a ukážkové tlmenie nerovností.


Benzínový motor s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 240 Nm z 1,5-litrového motora nie je trhač asfaltu a nebude vás katapultovať z pomalých zákrut až na koniec rovinky. Jeho záťah je rovnomerný a pri rozvážnom užívaní si vystačí s približne ôsmimi litrami benzín na 100 km. To je najmä vtedy, ak bývate v prímestských častiach a do mesta po voľnejších cestách vozíte deti do školy, prípadne prichádzate za prácou. Na veľké a priestranné auto ide o akceptovateľný výsledok, aj keď musíme dodať, že konkurencia je papierovo dynamickejšia a úspornejšia. Kuga má veľký vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách, akurát ich sklápanie potrebuje trochu cviku. Prekvapil nás však skok po sklopení operadiel. Vodič má pred sebou viacero tubusov s prístrojmi, volant posiaty tlačidlami a tlačidlá sa nachádzajú aj pod obrazovkou navigačného a info-zábavného systému. Na prvý pohľad pôsobia nesúrodo, no rýchlo sa s nimi skamarátite.


Dnes je podstatná súhra auta s mobilnými telefónmi a tú Kuga zvláda ukážkovo. Okrem bluetooth pripojíte mobil aj káblom, palec hore dávame za dva osvetlené USB vstupy pod lakťovou opierkou. A druhý palec hore aj za hlasové ovládanie. Kuga je azda prvé auto, v ktorom fungovalo. Síce po česky, ale dohodli sme sa a dostali sme sa k požadovaným výsledkom. Pokiaľ bývate v Stupave, Krásnej nad Hornádom či v Badíne a vaše každodenné cesty s deťmi a za prácou vedú do Bratislavy, Košíc či do Banskej Bystrice a vaše srdce volá po zvýšenom podvozku a SUV využijete aj pri aktivitách mimo spevnených ciest, tak Kuga môže byť vnútorným priestorom, výbavou a pohodlím odpoveďou.


Technické údaje | Ford Kuga 1.5 EcoBoost

**Motor** preplň. benzínový R4, 1 499 cm3 **Výkon** 88 kW (120 k) pri 5 500 ot./min. horší **Krútiaci moment** 240 Nm pri 1 600 – 3 000 ot./min. lepší **Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/55 R 17. **Batožinový priestor** 456/1 653 dm3 horší **Rozmery**: 4 531 × 1 838 × 1 689 mm, rázvor 2 690 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 579/2 100 kg, objem nádrže 60 l. **Najvyššia rýchlosť** 180 km/h priemer **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,5 s horší **Spotreba** 7,9/5,4/6,3 l/100 km horší **Emisie CO2** 145 g/km horší **Cena/testované auto** 20 480 €/23 380 € horší **Konkurenti**: Škoda Kodiaq, Peugeot 3008, Hyundai Tucson **POZITÍVA** Jazdné vlastnosti, vnútorný priestor, hlasové ovládanie, konektivita. **NEGATÍVA** Horšie prehľadný kokpit, dynamika pri plnom zaťažení, schod v batožinovom priestore.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.