V Chorvátsku platia prísne pravidlá, o ktorých takmer nikto nevie! Za toto vám hrozia pokuty:

Zatiaľ čo skúsenejší vodiči už poznajú bežné pravidlá cestnej premávky pri jazde v Chorvátsku, **čerství držitelia vodičského oprávnenia by si mali dať pozor.** Tamojšia legislatíva sa totiž na mladého vodiča pozerá o niečo prísnejšie než na Slovensku, za nedodržanie týchto pravidiel vám navyše môže hroziť nielen pokuta, ale aj odmietnutie plnenia poistnej udalosti v prípade nehody…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

Zatiaľ čo skúsenejší vodiči už poznajú bežné pravidlá cestnej premávky pri jazde v Chorvátsku, **čerství držitelia vodičského oprávnenia by si mali dať pozor.** Tamojšia legislatíva sa totiž na mladého vodiča pozerá o niečo prísnejšie než na Slovensku, za nedodržanie týchto pravidiel vám navyše môže hroziť nielen pokuta, ale aj odmietnutie plnenia poistnej udalosti v prípade nehody. Tieto pravidlá je dôležité mať na pamäti aj v prípade, keď vozidlo zapožičiate mladšej osobe v rámci rodiny. **Napríklad pri poskytnutí auta synovi alebo dcére na dovolenku s kamarátmi.** Za mladého vodiča Chorváti považujú od roku 2008 držiteľa vodičského oprávnenia vo veku do 24 rokov. Pre túto skupinu platí celoplošné zníženie rýchlostného limitu mimo obce o 10 km/h. To znamená, že **mimo obce platí 80 km/h rýchlostný limit, potom maximálne 100 km/h na rýchlostných cestách a 120 km/h na diaľniciach.** V prípade využitia mopedu je potom zakázané prekročiť rýchlosť 40 km/h.
Mnohí dovolenkári tiež využívajú benevolentnejší prístup tamojších policajtov k alkoholu za volantom, keďže zákon povoľuje viesť motorové vozidlo aj pod vplyvom alkoholu do 0,5 promile. **Táto tolerancia však neplatí pre mladých vodičov.** Rovnako by si mladí vodiči mali dávať pozor aj na lieky, ktoré vplývajú na schopnosti riadiť vozidlo. Posledné zaujímavé obmedzenie sa týka výkonu motora. **Vodič do 24 rokov v Chorvátsku nesmie šoférovať osobné auto s výkonom motora nad 80 kW.** Za porušenie je pokuta 1000 kún. Druhým dychom však dodávame, že kontrola či pokutovanie zahraničných turistov za porušovanie týchto pravidiel je málo pravdepodobná. Treba však mať na pamäti, že v závislosti od zmluvy môžu v prípade porušenia týchto zákonov pri nehode niektoré poisťovne odmietnuť plnenie. **Pred cestou si preto pozorne prečítajte zmluvné podmienky, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam.** **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.