Škoda Fabia III: Aké dostane motory?

Už sme sa previezli s najočakávanejším motorom pre novú Fabiu, novou generáciou štvorvalcového turbomotora 1,2 TSI. Ostatné pohonné jednotky budú trojvalcové.
Vydané  Text: 
Tretia generácia Škody Fabia dostane novú generáciu koncernových pohonných jednotiek, všetky budú spĺňať emisnú normu Euro 6. Fabia ponúkne hneď deväť motorov, silnejšie benzínové agregáty budú voliteľne trojvalcové, alebo štvorvalcové. Žiadny z dnes ponúkaných motorov sa v novej generácii, ktorá sa predstaví na jeseň, neobjaví. Základom sa stane atmosférický trojvalec 1,0 l MPI. Ten je v malom Citigo aj sesterskom Volkswagene Polo ponúkaný v dvoch verziách: s 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k), oba majú maximum krútiaceho momentu 95 Nm. Duo trojvalcov, ktoré sa pýši moderným riešením výfukových zvodov integrovaných priamo do hlavy motora, nahradí českým vodičom dobre známy agregát 1,2 HTP. Pôvodná verzia „hátépéčka“ sa vo Fabii objavila už v jej prvej generácii, do predaja sa dostala na jeseň 2002. Pre slovenských vodičov bude ideálom štvorvalec 1,2 l TSI. Napriek zhodnému názvu nemá so súčasným motorom spoločné nič viac než objem a počet valcov. Má šestnásť ventilov a dva vačkové hriadele poháňané remeňom, tak ako nové trojvalce. Tým sa definitívne zbavil pochybností, ktoré sprevádzajú súčasný osemventilový TSI kvôli počiatočným problémom s rozvodovou reťazou.
Dieselové motory bude zastupovať 1,4 l TDI. Opäť sa jedná o nový motor, ktorý s trojvalcom z druhej Fabie spája len obchodné označenie. Do škodováckeho hatchbacku a kombi nastúpi v troch verziách, s 55, 66 a 77 kW (75, 90 a 105 k). **Už sme išli s motorom, ktorý bude poháňať novú Fabiu** Nová generácia motora 1,2 TSI sľubuje super nízku spotrebu. Tú sme si chceli overiť v praxi, vo faceliftovanom Volkswagene Polo. Šestnásťventilový motor dostal štandardne systém stop-štart a ponúka sa v dvoch výkonových verziách. Slabšia dostala manuálny päťkvalt, silnejší má v prevodovej skrini o jeden stupeň viac. Ten nám na diaľnici trochu chýbal, pri tachometrových 140 km/h slabšia tisícdvestovka točí 3 200 otáčok a spotreba sa prehupne cez sedemlitrovú hranicu. Stačilo však ľahko zvoľniť a hodnota hneď o pár deci spadla. V meste sa nový motor chová výborne, výkony plynule nastupujú od 1 400 otáčok, náznaky letargie preto nezaznamenáte. Kombinácia uvoľnenejšej jazdy po okreskách a do rýchlosti 100 km/h tak ukázala spotrebu 5,2 litra. Motor sa v kombinácii s ľahkou karosériou (automobil váži 1,1 tony) prejavuje ako živý predškolák, páka má presne vymedzené dráhy. Pri radení spiatočky vľavo dopredu je ale potrebné mať presnú ruku a viac sily. **Chcete vedieť viac o novej Fabii? Ďalšie informácie prinesieme už čoskoro!**








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.