Jazdený Renault Mégane II: Odchádza kráľ

Päť rokov (a pár mesiacov) života, päť karosárskych verzií, päť hviezdičiek v crash testoch agentúry EuroNCAP a titul Auto roka v Európe. Aj tak by sa stručne dala charakterizovať púť modelu Renault Mégane II, ktorý čoskoro nahradí nová generácia.
Vydané  Text: 
Mnohí z nás si určite pamätajú na pieseň so slovami „shakin´ that ass“, ktorá bola súčasťou masívnej reklamnej kampane automobilky Renault. Marketingoví pracovníci sa v nej rozhodli spojiť pekné, do rytmu sa zvŕtajúce zadočky, s originálnym riešením zadnej časti svojho nového zástupcu v nižšej strednej triede. Ťah sa podaril. Originálny dizajn sa publiku zapáčil a aj naše cesty brázdi Mégane v hojnom počte a rôznych prevedeniach karosérie. Automobilové hodiny ale neúprosne tikajú a už o chvíľu tu je nová generácia, preto sme sa rozhodli na pre test jazdeného vozidla siahnuť po modeli Mégane II v prevedení päťdverový hatchback s naftovým motorom 1.5 dCi (63 kW/86 k). Už na začiatku treba podotknúť, že európsky kráľ z roku 2003 odchádzajúci do automobilového neba nás príjemne prekvapil. Interiér vozidla pozostáva z vydarenej palubnej dosky vyrobenej z mäkkých príjemných plastov. Posádka v aute nájde množstvo praktických odkladacích priestorov, objemná je najmä schránka pred spolujazdcom. Priestor vpredu je dostatočný, vzadu to je už o niečo horšie s miestom na nohy i hlavu, najmä ak má osoba výšku 180 cm a viac. Vozidlu možno ešte vytknúť obmedzený výhľad, a to je asi všetko. Testovaný exemplár mal najazdených takmer 100 000 kilometrov a žiadne výraznejšie trhliny sme nepostrehli. Komfortne nastavený podvozok nevydával žiadne buchotavé zvuky, vzhľadom na jazyk palubného počítača a ďalšie detaily však predpokladáme, že nebrázdil prevažne naše rozbité, ale španielske cesty. Vozidlo sa na ceste správalo neutrálne, Renault Mégane druhej generácie disponuje bezpečnými a čitateľnými jazdnými vlastnosťami. Do výkladnej skrine automobilky Renault rozhodne patria naftové motory s označením dCi. V testovanom vozidle sa nachádzala jednapäťka s výkonom 63 kW (86 k), ktorá sa vyznačuje dobrou kultúrou chodu a plynulým ťahom. Pochváliť treba aj jej odhlučnenie a spotrebu. S týmto motorom je Mégane II bežcom na dlhé trate, v meste agregát spáli okolo 6 litrov nafty na 100 km a mimo neho to môže byť aj cifra 3,9 l/100 km. Náš priemer na konci testu predstavoval údaj 4,9 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a Martin Ruisl **Plusy:** + kultivované a úsporné naftové motory \+ veľký počet karosárskych verzií \+ bezpečné jazdné vlastnosti **Mínusy:** – presnosť radenia \- menej miesta vzadu \- výhľad smerom vzad **Časté poruchy:** Poruchy klimatizácie, poruchový dažďový senzor, poruchové vysokotlakové čerpadlo pri naftových motoroch 1.5 dCi, rýchlo opotrebované turbodúchadlá, pískanie bŕzd, zatuhnuté lanko ručnej brzdy, predčasne zanesený filter pevných častíc. **Naše odporúčania:** Z motorov môžete pokojne siahnuť aj po naftovom 2.0 dCi, ktorý je tichý, spoľahlivý a má dobrý priebeh krútiaceho momentu. Neodporúčame naftový motor 1.9 dCi (66 kW/90 k), ktorý sa k nám veľmi nedovážal, ale možno naň natrafiť na trhu jazdených vozidiel. Mégane II je s ním málo dynamický, navyše je poruchový a veľa žerie. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák