WRC: ADAC Rallye Deutschland

Jazdci WRC nemali veľa času na oddych, pretože týždeň po fínskej šotoline ich čakali cestičky v západnom Nemecku.
Vydané  Text: 

Nemecká rely patrí k najmladším prírastkom v kalendári. Pravidelne sa jazdí na asfaltových cestách okolo mesta Trier. Špecifickým prostredím sú uzučké vinice a skúšky vo vojenskom priestore. Hoci sa táto rely netvári veľmi nebezpečne, cesty sú lemované vysokými obrubníkmi, ktoré už nejednému pretekárovi pokazili víkend. Neohrozeným kráľom tejto rely je Sebastien Loeb, ktorý vyhral všetky ročníky od zaradenia do MS. Nemecká rely sa stala miestom debutu pre Ford Focus WRC08, s vylepšeniami predovšetkým na motore a turbodúchadle. Vizuálne zmeny sa prejavili v prednej časti, ktorá teraz ladí s aktuálnym vzhľadom sériového modelu. Nemecko bolo tiež prvou asfaltovou rely pre nové Subaru Impreza. Rožky však počas štvrtkových testov vystrkoval navrátilec v tíme Stobart Francois Duval, ktorý štartoval s novým sponzorom a novým spolujazdcom Patrickom Pivatom. Loeba to však nijako neohrozilo. V piatok sa posadil na prvú priečku a sériou najrýchlejších časov dal všetkým najavo, kto je v Nemecku najlepší. Podľa očakávania sa za Citroënmi držali Fordy, najrýchleším bol ale súkromník Duval. Piloti Subaru sa pre zmenu rozhodli pre zlé pneumatiky, čo im nedovolilo výraznejšie útočiť. Prvý deň prebehol takmer pokojne, v predposlednej rýchlostnej skúške však svoju účasť tvrdou ranou ukončil Galli. Operácia, zlomená noha a niekoľkomesačný nútených oddych. Sobota nepriniesla do priebehu rely výraznejšiu zmenu. Loeb kontroloval vedenie, ostatní sa viac či menej trápili. Nadšení určite neboli mechanici Suzuki a Fordu, ktorým po haváriách robotu narobili Andersson a Latvala. Druhý menovaný si pripísal ešte ďalšie zlé sekundy keď zablúdil a navyše dorazil neskoro do servisu. Svoju čiernu chvíľku si na večer vybral aj Hirvonen, ktorý dostal defekt a klesol z pódia na štvrté miesto. Pre Fína to bolo kľúčové, pretože v nedeľu sa mu nepodarilo poraziť rozbehnutého Duvala a musel sa uspokojiť so štvrtým miestom. Nikto však nemal na párik továrenských Citroënov, ktoré bez veľkej námahy vyprášili súperov o približne minútu. Loeb sa tak dostal do celkového vedenia v priebežnom poradí WRC. Takmer tridsať bodov odstupu tretieho Sorda naznačuje, že Francúz sa o titul pobije len s Hirvonenom. Obrat nastal aj v hodnotení tímov, do vedenia sa dostali Francúzi. ADAC Rallye Deutschland 15.8. – 17.8.2008 – výsledky1.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**3 hodiny 26 min. 19,7 s**2.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 00 min. 47,7 s**3.**Francois Duval**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 01 min. 20,0 s**4.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 01 min. 30,1 s**5.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 02 min. 35,3 s**6.**Chris Atkinson**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 04 min. 45,9 s**7.**Henning Solberg**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 05 min. 36,2 s**8.**Urmo Aava**PH Sport-Citroen C4 WRC**+ 05 min. 37,8 s**9.**Jari-Matti Latvala**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 06 min. 17,2 s**10.**Toni Gardemeister**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 07 min. 16,8 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Sebastien Loeb**762.**Mikko Hirvonen**723.**Dani Sordo**434.**Chris Atkinson**405.**Jari-Matti Latvala**346.**Petter Solberg**277.**Henning Solberg**228.**Gigi Galli**179.**Matthew Wilson**1210.**Francois Duval**1111.**Federico Villagra**812.**Urmo Aava**713.**Conrad Rautenbach**614.**Andreas Mikkelsen**415.**Toni Gardemeister**316.**Jean-Marie Cuoq**217.Matt Rantanen218.**P-G Andersson**119.**Juho Hanninen**120.**Sebastien Ogier**121.**Andreas Aigner**1**MS tímov** 1.**Citroen Total**1232.**BP Ford Abu Dhabi**1153.**Subaru**694.**Stobart VK M-Sport**515.**Munchi’s**196.**Suzuki**13 Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.