Jazdený Renault Scénic RX4 2.0 16V: Obojživelník

Renault Scénic patrí medzi najznámejšie kompaktné veľkopriestorové vozidlá na trhu. O jeho terénnej verzii označenej RX4 to už tak celkom neplatí. Vyskúšali sme jej benzínový variant.
Vydané  Text: 
Oplastovaný Scénic s väčšou svetlou výškou je na našich cestách skôr výnimkou ako pravidlom. Takto upravená verzia označená RX4 sa totiž na trhu objavila až v roku 2000 a vzhľadom na jej vyššiu cenu sa z nej nepredalo veľké množstvo. V autobazároch sa objavuje rovnako sporadicky, nám sa však jeden exemplár dostal do rúk. Z výrobného pásu zišiel v roku 2002, pod kapotou mal benzínový štvorvalec 2.0 16V s výkonom 100 kW (136 k) a do tohto roka stihol najazdiť 43 000 km. Nízky počet najazdených kilometrov dával tušiť dobrý technický stav auta, čo potvrdil aj veľmi zachovalý zovňajšok. Poškrabané neboli dokonca ani vonkajšie ochranné plasty. V slušnom stave bol aj interiér, vrátane venca volantu a hlavice radiacej páky, takže proklamovaný počet kilometrov možno nebol ďaleko od reality. Počas jazdy interiér nevŕzgal, čo taktiež prezrádzalo dobrú tuhosť karosérie, ktorá nebola unavená veľkými najazdenými kilometrami. Sedadlá boli veľmi pohodlné, tie zadné by však mohli byť o niečo väčšie. V našom aute boli čalúnené odolným textilom a stále vyzerali dobre. Čalúnenie nebolo opotrebované ani nikde mechanicky poškodené. Dobre sa so samostatnými zadnými sedadlami manipulovalo, hoci nasadiť ich späť do koľajničiek dá, vzhľadom na ich značnú hmotnosť, poriadne zabrať. Po ich vybratí zväčšíte batožinový priestor zo základných 410 až na 1800 litrov. Benzínový motor bol tichý a prekvapivo dobre ťahal už z nízkych otáčok. Páka päťstupňovej manuálnej prevodovky kládla pomerne veľké odpory a bolo sa do nej treba pri každom radení poriadne zaprieť. Spoľahlivo fungoval aj systém pohonu všetkých kolies. Pri verziách RX4 nesmiete pri pomalej jazde počuť žiadne cvakanie, v opačnom prípade je poškodená viskózna spojka prenášajúca časť krútiaceho momentu na zadné kolesá. Achilovou pätou benzínového Renaultu Scénic RX4 je pochopiteľne jeho spotreba. Benzínový motor má už z princípu vyššiu spotrebu ako turbodiesel, v tomto prípade si navyše musí poradiť s veľkou čelnou plochou a pasívnymi odpormi systému pohonu všetkých kolies. Napriek tomu s týmto autom dokážete jazdiť prekvapivo úsporne a pri rozumnom využívaní jeho potenciálu dosiahnete spotrebu približne 9 l/100 km. Text: Václav Lipavský Foto: Peter Michalec **Plusy** \+ variabilný vnútorný priestor \+ dobrá priechodnosť \+ pružný benzínový motor **Mínusy** \- priemerná kvalita dielenského spracovania \- spotreba benzínového motora \- pomerne malé sedadlá **Časté poruchy** Vôle v uchytení zadných tlmičov verzie RX4, poškodená viskózna spojka verzie RX4, poruchové zapaľovacie cievky motora 2.0 16V, úniky oleja z prevodovky, úniky oleja z motora okolo ľavej polosi, netesnosti vodného čerpadla, predčasne opotrebované ložiská zadných kolies, vôle v zavesení predných kolies. **Naše odporúčanie** Pre terénnu verziu RX4 je veľmi dobrou voľbou naftový motor 1.9 dCi. Má nízku spotrebu a veľký krútiaci moment vhodný pre jazdu v kopcovitom teréne. Zlý však nie je ani benzínový agregát. Je tichý a dokáže potiahnuť už z nízkych otáčok. Problémom je len jeho vyššia spotreba paliva. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.