Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion: Asketik

Volkswagen chce svojimi modelmi Blue Motion presvedčiť predovšetkým nízkou spotrebou a emisiami CO2. Každá minca má ale dve strany a v prípade modelu Polo to teda znamená nejeden kompromis.
Vydané  Text: 

Ten sa v tomto prípade volá 1.4 TDI. Áno, je to známy koncernový trojvalec s technikou vstrekovania čerpadlo-dýza. V automobilke ho navyše vyzbrojili filtrom pevných častíc, preto v Pole Blue Motion pracuje silnejšia verzia s výkonom 59 kW (80 k). Podľa technických tabuliek by auto malo spotrebovať v meste 4,9, mimo mesta 3,2 a kombinovane 3,8 l/100 km a vypustiť do ovzdušia 99 gramov CO2 na kilometer. Technologický balík Blue Motion spočíva v upravenej riadiacej jednotke motora, predĺženom odstupňovaní prevodovky, upravenej aerodynamike a špeciálnych pneumatikách s nižším valivým odporom. Privítali by sme však aj nižšiu hlučnosť, na niektorých povrchoch totiž pneumatiky prekričali aj motor. Emisie prenecháme zeleným a my sa zameriame na spotrebu. Tú nám s radosťou ukáže palubný počítač. To však nie je jediná vymoženosť, v našom testovacom aute nám Volkswagen doprial aj elektrické okná či klimatizáciu. Viac by sme však ocenili osvetlenie batožinového priestoru. Polo Blue Motion sa totiž dodáva len s pomerne chudobnou základnou výbavou Trendline a všetky komfortné drobnosti si treba priplatiť. Nekultúrnosť agregátu 1.4 TDI je všeobecne známa vec. V tomto prípade sa však pridávajú aj tvrdé interiérové plasty, ktoré pri 1700 otáčkach rozohrajú svoj koncert. Malé naftové motory obvykle neprekypujú entuziazmom a treba im pomôcť prevodovkou. To sa však v Pole Blue Motion nedeje. Ak chcete skutočne šetriť životné prostredie, musíte štýl jazdy prispôsobiť autu. V tomto prípade to znamená minimalizovať jazdu po meste, lebo tá Polu Blue Motion skutočne nevonia a len s námahou stlačíte konzum pod 5,5 litra. Spotrebu a možno aj náladu zlepší jazda mimo mesta, kde je auto predsa len príjemnejším spoločníkom. No dosiahnuť hodnoty uvádzané výrobcom si vyžaduje veľmi ľahkú nohu a pevné nervy. Text: Martin Ruis Foto: PANER (2), autor b>HODNOTENIE: \* \* \* **Plusy** Vnútorný priestor, presné radenie a riadenie, množstvo odkladacích priestorov. **Mínusy** Kultúra chodu motora, tvrdé plasty, hlučný podvozok, vysoká cena verzie. Technické údaje**Motor****naftový 1.4 R4**Zdvihový objem1422 cm3Výkon59 kW/80 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment195 Nm pri 1800-2200 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3916x1650x1467 mmRázvor2465 mmBatožinový priestor270/1030 lPohotovostná hmotnosť **Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť176 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,8 sSpotreba počas testu5,1 l/100 kmSpotreba uvádzaná výrobcom3,8 l/100 kmEmisie CO299 g/km**Cena**Základná cena verzieod 541 598 s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.