Mercedes-Benz E 300 Bluetec: Nová doba

Mercedes-Benz testuje technológiu Bluetec v Spojených štátoch už od roku 2006. Dnes táto technológia prichádza aj do Európy pod kapotou naftového modelu s veľavravným označením Mercedes-Benz E 300 Bluetec.
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz triedy E poznáme do najmenšieho detailu, rozpisovať sa preto o jeho útulnom a dobre spracovanom interiéri, bohatej výbave a bezkonkurenčnej ergonómii nemá zmysel. Bližšie opisovať nebudeme ani jeho majestátny konzervatívny vzhľad a priestorovú ponuku. V tomto teste nám ide najmä o pohon, konkrétne ako si modrá technológia Bluetec poradí s každodennými starosťami krátkych mestských presunov i dlhých diaľničných trás. Pod tajomným označením E 300 Bluetec hľadajte naftový trojlitrový šesťvalec, ktorý je schopný už teraz s prehľadom plniť emisnú normu Euro 5, ktorá vstúpi v platnosť až 1.1.2011. Oproti bežnej verzii 320 CDI (165 kW/224 k) má výkon znížený na 155 kW (211 k), krútiaci moment 540 Nm však ostal zachovaný. Konštruktéri znížili jeho kompresný pomer z hodnoty 17,5:1 na 16,5:1, vyladili vstrekovače na nižší prietok nafty, upravili cirkuláciu spalín, použili nové keramické žeraviace sviečky a novým podmienkam prispôsobili turbodúchadlo. Vo výfukovom potrubí vozí E 300 Bluetec oxidačný katalyzátor, katalyzátor DeNOx a bezúdržbový filter pevných častíc. Úplnou novinkou je však systém SCR (Selective Catalytic Reduction), ktorý využíva vstrekovanie amoniaku na premenu dusitanov na neškodný dusík a vodu. V praxi jazdí E 300 Bluetec ako bežná verzia E 320 CDI. Pružnosť motora je výborná, odhlučnenie agregátu zodpovedá vyššej strednej triede a kombinovaná spotreba do 8 l/100 km. O čistotu emisií sa už postará samotná technika pod kapotou vášho auta. Text: Václav Lipavský Foto: PANER (1), autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Kvalita dielenského spracovania, bohatá luxusná a bezpečnostná výbava, výkonný a ekologický motor, nízka spotreba, plnenie emisnej normy Euro 5. **Mínusy** Automatická 7-stupňová prevodovka v niektorých režimoch dlho „rozmýšľa“, pre veľmi vysokých pasažierov vzadu menej miesta pre kolená a hlavu. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 3.0 V6**Zdvihový objem2987 cm3Výkon155 kW/211 k pri 3400 ot/minKrútiaci moment540 Nm pri 1600 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4856x1822x1483 mmRázvor2854 mmBatožinový priestor540 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť244 km/hZrýchlenie 0-100 km/h7,2 sSpotreba počas testu8,0 l/100 kmEmisie CO2189 g/km**Cena**Základná cena verzieod 1 680 800 Sk s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?