Toyota Corolla Verso 1.6 VVT-i: Pekne od začiatku

Základné motorizácie pomáhajú prilákať zákazníkov priaznivejšou cenou. Toyota Corolla Verso 1.6 VVT-i nám však potvrdila, že tu sa jej príťažlivosť iba začína.
Vydané  Text: 

Zďaleka nie vždy platí, že je základná pohonná verzia vyslovene podmotorizovaná. Rozumný človek však vie, že na dolnej priečke cenového rebríčka nemôže čakať zázraky. Tak sme sa aj snažili pristupovať k tomuto testu. Začali sme zvoľna, vyslovene tatkovským štýlom jazdy. A neboli sme sklamaní. Všetky bežné nároky pri zaradení sa do automobilového davu či už v meste alebo mimo neho benzínová jednašestka dokázala splniť. A navyše, pri takýchto praktikách sa reálne dokážete dostať k priemeru spotreby, ktorý sľubuje výrobca. Okrem iného aj preto, že mu nahráva k nemu vhodne dopasovaná charakteristika prevodovky. Pridávame na obrátkach a skúšame, čo dokáže štvorvalček s variabilným časovaním ventilov keď sa ho snažíte popreháňať. Tu už to taká sláva nie je, najmä preto, že Corolla Verso je pomerne robustný kus auta. A keď mu naložíte nejaké dva-tri centy záťaže, dýchavičnosť sa ešte viac zvýrazní. Raz darmo, 110 koní (81 kW) a 150 Nm nie je práve veľa ani na 1,4 tony pohotovostnej hmotnosti. Netreba vari ani pripomínať, že ak chcete od motora niečo, na čo nemá, tak sa vám „odmení“ povážlivo sa zvyšujúcou spotrebou, v prípade nášho testu aj o dva litre na 100 km. Ak vás predošlé riadky neodradili, tak sa určite zamerajte na mnoho ďalších zaujímavých vecí, ktoré Corolla Verso dokáže ponúknuť. Jednou z nich je zladenie jazdných vlastností a komfortu pruženia: jedného aj druhého je akurát dosť na bezpečnú a pritom pohodlnú jazdu. Nami testovaná verzia bola päťsedadlová a musíme poznamenať, že nám číslo 6 a 7, na ktoré sa pohodlne zmestia len deti, ktoré by aj tak mali byť v detskej sedačke, vôbec nechýbali. Akurát nás trochu sklamal základný kufor, ktorý majú mnohí konkurenti s týmto usporiadaním sedadiel omnoho väčší. Slušnou náplasťou na túto boliestku je aspoň maximálna batožinová kapacita. Text: Ladislav Malák Foto: autor **HODNOTENIE** \* \* \* \* **Plusy:** Kultúra chodu motora, pri miernom štýle jazdy prijateľné nároky na palivo, tri samostatné sedadlá druhého radu, vnútorný priestor, jazdné vlastnosti a komfort pruženia. **Mínusy:** Slabšia dynamika, výhľad dopredu cez vysokú palubnú dosku, podpriemerný základný kufor. Technické údaje**Motor****benzínový 1.6 R4**Zdvihový objem1598 cm3Výkon81 kW/110 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment150 Nm pri 3800 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4360x1770x1620 mmRázvor2750 mmBatožinový priestor397/1563 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť175 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,7 sSpotreba počas testu7,6 l/100 kmEmisie CO2178 g/km**Cena**Základná cena verzieod 694 900 Sk s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.