Volkswagen chystá prekvapenie, elektrická rodina ID môže zaniknúť

Volkswagen uvažuje o zrušení označenia ID pre svoje elektrické modely. Namiesto toho sa má vrátiť k ikonickým menám ako Golf či Polo, čo môže zmeniť celú stratégiu značky.

Volkswagen patrí medzi automobilky, ktoré do elektromobility vstúpili odvážne. Rodina modelov s označením ID sa stala základom stratégie značky – prvé vozidlá ID.3 a ID.4 priniesli zákazníkom dojazd vhodný na každodenné používanie, moderný dizajn a platformu MEB, vyvinutú špeciálne pre elektromobily. Dnes však prichádzajú správy, že práve toto označenie „ID“ nemusí mať dlhú budúcnosť. Podľa francúzskeho denníka L’Automobile sa generálny riaditeľ značky Thomas Schäfer rozhodol pre zmenu stratégie, ktorá by mohla mať veľký symbolický význam. Už pripravovaný model ID.2, ktorý sa má predstaviť na autosalóne v Mníchove v septembri 2025, by totiž vôbec nemusel niesť tradičné označenie ID.

Prečo by Volkswagen menil zaužívanú značku?

Keď v roku 2020 prišiel na trh model ID.3, išlo o začiatok novej éry. Volkswagen tým jasne oddelil elektromobily od tradičných modelov so spaľovacím motorom. Zákazníci si rýchlo zvykli, že čísla za skratkou ID označujú veľkosť a triedu vozidla. Dnes sa však situácia mení. Automobilka zistila, že úplne nové názvoslovie nie je vždy výhodné – predovšetkým preto, že Volkswagen má v portfóliu ikonické mená ako Golf, Passat, Polo či T-Roc. Schäfer už skôr povedal, že by bola chyba tieto zavedené mená obetovať len preto, že sa mení technológia pohonu. Výsledkom je, že zákazníci sa zrejme dočkajú návratu elektrického Golfu či elektrického T-Rocu. Tie sa budú predávať súbežne s verziami na spaľovacie motory, hoci budú stáť na rozdielnych technických platformách.

Volkswagen uvažuje o zrušení označenia ID pre svoje elektrické modely. Namiesto toho sa má vrátiť k ikonickým menám ako Golf či Polo, čo môže zmeniť celú stratégiu značky.

Čo bude s aktuálnymi modelmi ID.3, ID.4 a ID.7?

Podľa dostupných informácií by zmena názvoslovia nemala znamenať ich okamžitý koniec. Modely, ktoré sú na trhu dnes, ponesú meno ID aj naďalej. No pri ich modernizácii alebo uvedení úplne novej generácie už Volkswagen zvažuje prepojenie s tradičnými označeniami. V praxi to znamená, že nový Golf či T-Roc by mohol byť ponúkaný v čisto elektrickej verzii – bez nutnosti zvláštnej IDentity. Najbližšou veľkou novinkou bude kompaktný hatchback, ktorý Volkswagen predstavil ako koncept ID.2all. Sériová verzia dorazí práve v roku 2025 a cenou pod 25-tisíc eur má osloviť širšie publikum. Otázne zostáva, ako sa bude volať.

Volkswagen uvažuje o zrušení označenia ID pre svoje elektrické modely. Namiesto toho sa má vrátiť k ikonickým menám ako Golf či Polo, čo môže zmeniť celú stratégiu značky.

Kuloárne informácie naznačujú, že namiesto označenia ID.2 by mohol niesť tradičné meno. Jednou z možností je napríklad „e-Polo“, keďže práve Polo patrí k najobľúbenejším modelom značky a pripravovaný elektromobil by mal byť jeho ekvivalentom v elektrickom svete. Volkswagen by tak nadviazal na históriu – už v minulosti predával e-Golf, čo ukazuje, že tradícia spájania známych mien s elektrickým pohonom existuje.

Otázka, či sa označenie ID zachová alebo nie, je v skutočnosti omnoho dôležitejšia, než by sa na prvý pohľad zdalo. Ide totiž o signál, ako Volkswagen vníma budúcnosť elektromobility. Kým pred niekoľkými rokmi sa snažil stavať úplne novú „elektrickú rodinu“, dnes je cieľom prepojiť elektromobily s ikonickými modelmi, ktoré zákazníci dobre poznajú. Ak sa teda ID.2 stane e-Polom a Golf dostane vlastnú elektrickú verziu, môžeme očakávať, že značka sa vydá cestou jednotnejšieho portfólia, kde technológia už nebude rozhodujúcim faktorom pre názov. Či sa to zákazníkom bude páčiť? Volkswagen týmto ale ukazuje, že sa nechce vzdať silných mien, ktoré si budoval celé desaťročia. A práve to by mohlo byť kľúčovým detailom, ktorý určí, ako bude vyzerať jeho elektrická budúcnosť.

Tieto autá sa podľa skúsených mechanikov opravujú najjednoduchšie (aj najhoršie)





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!