Prvá jazda: Mercedes-AMG vám zmení pohľad na výkon

To najviac, čo môžete od trojcípej hviezdy získať. Najmä z hľadiska výkonu. Verzie s označením AMG pritom okrem výkonu prinášajú aj úroveň techniky, ktorá poteší jej milovníkov.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance. Ukážka toho, ako sa technológia z F1 dostáva na cesty. Základ výkonu pochádza z 2-litrového štvorvalca. Lenže s 320 kW (476 k) z najsilnejšieho sériovo vyrábaného na svete! A že mu pomáha plug-in? Toto auto jazdí na výkon, nie na spotrebu. Na kombinovaný výkon 500 kW (680 k) a 1 020 Nm krútiaceho momentu treba viac ako čerstvý vodičák, odhodlanie a pocit neohrozeného sebavedomia.

A Trieda E 53 E Performance Hybrid 4Matic+? Šesť valcov v rade, tri litre a elektrická pomoc. Výkonný plugin hybrid s elektrickým dojazdom asi 100 km. V sedane aj v kombi veľmi zaujímavá kombinácia na dlhé vzdialeností. Legendárne označenie 63? Mercedes-AMG S 63 E Performance s V8 sa zrazu premení na stroj konkurujúci rýchlovlakom. Na vzdialenosť okolo 500 km to bude vaša prvá voľba pred lietadlom. Zvlášť, ak máte šoféra. Vzadu vďaka sklápateľným masážnym sedadlám naberiete sily na ďalšie stretnutie, alebo vybavíte maily. V aute s kombinovaným výkonom 590 kW (802 k) a krútiacim momentom 900 Nm sa bude svet krútiť podľa vašich potrieb.

To najviac, čo môžete od trojcípej hviezdy získať. Najmä z hľadiska výkonu. Verzie s označením AMG pritom okrem výkonu prinášajú aj úroveň techniky, ktorá poteší jej milovníkov.

Tento motor môže poháňať aj ikonický model Triedy G. Ideál do mesta. Na diaľnice. Na cestu na koniec sveta. Ak tam majú benzínku. Dá sa pochopiť, prečo sa stal statusovým vozidlom. Jazda v ňom patrí k vysoko návykovým zážitkom.

Poklonu majstrom konštruktérom predstavuje Mercedes-AMG GT 63 Pro. Výkon 450 kW (612 k) podporený 850 Nm rámcuje množstvo zmien, ktoré konštruktéri spravili, aby sa auto cítilo na okruhu ako doma a lepšie chladilo motor, brzdy, zadný diferenciál a vytváralo lepší prítlak. Hotová symfónia technických riešení. A tá symfónia z motora!

Pre pár vyvolených

Stále málo unikátne? Tak skúste zavolať svojmu predajcovi či ešte má voľné kapacity na model Mercedes-AMG PureSpeed. Ten sa červeno-čiernym lakovaním odvoláva na pretekárske auto, ktoré pred 100 rokmi vyhralo legendárne sicílske cestné preteky Targa Florio. Technicky vychádza z modelu SL, no nemá čelné okno, ani strechu, takže k nemu dostanete dve prilby s interkomom. O cene sa nehovorí, no zodpovedá tomu, že na dizajne spolupracoval Mercedes-Benz so štúdiom Pininfarina a vznikne z neho iba 250 kusov. Už voláte predajcovi?

To najviac, čo môžete od trojcípej hviezdy získať. Najmä z hľadiska výkonu. Verzie s označením AMG pritom okrem výkonu prinášajú aj úroveň techniky, ktorá poteší jej milovníkov.

Milovníci puristického automobilizmu plesajú. Limitka PureSpeed nemá čelné okno, ani strechu, iba ochranný oblúk HALO známy z F1. Dodáva sa aj s dvoma prilbami so zabudovaným interkomom.

Mercedes-Benz sa zameral na najvyšší segment zákazníkov. S individuálnymi úpravami Manufaktur a dvomi smermi, luxusným Maybach a športovým AMG, prináša vozidlá s rozdielnymi charakterom, no s vašou individuálnou pečaťou. Aby ste sa nielen dotkli hviezd, ale vytvorili si vlastný vesmír.

Prvá jazda: Mercedes-Maybach sa dotýka hviezd. Tieto autá sú skôr šperky než dopravné prostriedky






Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.