Predstavenie / Mazda6e

Predstavenie Mazda6e: Po svojom. Ako vždy

Mazda dokáže vždy šokovať svojím sympaticky nevšedným prístupom,
potešiť neutíchajúcim nadšením pre dobrý pocit z jazdy a očariť úchvatným
dizajnom. Inak to ani nemohlo byť pri novom modeli Mazda6e.

Vydané  Text: 

Prekvapí vás

Vyzerá ako luxusný sedan, v skutočnosti je to dynamický liftback so zadným náhonom a dokonalým rozložením hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50. Keď ožije, rozžiari sa mu spolu s prísnymi prednými svetlami aj celá predná maska a keď prekročíte rýchlosť 90 km/h, zo zadnej časti sa elektricky vysunie efektný a funkčný spojler. Všetko v mene bezpečných a zároveň zábavných jazdných vlastností, ale aj krásy v zmysle hesla „Authentic modern“.

Pobaví vás

Ešte nikdy sa nestalo, aby si inžinieri zodpovední za jazdnú dynamiku v Mazde zabudli splniť úlohu. Tu bolo dôležité zladenie úsilia na riadení, bŕzd a tlmičov pre dosiahnutie prirodzeného stáčania auta v zákrutách. Integrovaný brzdový systém zaručuje maximálne lineárnu brzdnú silu, pričom auto si určí, či ho bude mať na starosti rekuperácia alebo kotúčové brzdy vpredu a vzadu. Alebo kombinácia všetkého.

Osloví vás

Veľmi zaujímavá je koncepcia pohonu. K dispozícii sú dve batérie: menšia LFP s kapacitou 68,8 kWh je zameraná na super rýchle nabíjaniea aj tak postačuje na dojazd 479 km podľa WLTP. Z 10 na 80 % kapacity ju nabijete už za 24 minút, pričom maximálny nabíjací výkon dosahuje 165 kW. Toto je zároveň najvýkonnejšia a najdynamickejšia verzia: 190 kW (258 k) a 320 Nm sa postarajú o zrýchlenie na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Verzia Mazda6e Long Range používa väčšiu batériu s technológiou NCM zameranou na trvácnosť a stabilný výkon. Kapacita 80 kWh poskytne dojazd až 552 km, napriek tomu nie je ťažšia než menšia batéria. Maximálny výkon elektromotora je trochu nižší – 180 kW (245 k), avšak krútiaci moment zostáva na hodnote 320 Nm. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 7,8 sekundy. Nabíjanie maximálnym výkonom 90 kW znamená 47 minút na nabíjačke, kým sa stav nabitia batérie zvýši z 10 na 80 percent. Obe verzie majú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 175 km/h, podporujú 11 kW AC nabíjanie a môžu ťahať až 1 500 kg príves.

Ochráni vás

Okrem klasických asistentov vozidlo monitoruje svoje okolie pomocou najnovších M-pixel kamier, radarov s milimetrovou vlnovou dĺžkou a ultrazvukového radaru.

Upokojí vás

Kabína modelu Mazda6e je navrhnutá podľa japonskej estetiky, ktorá stavia na harmónii prázdneho priestoru a čistých línií japonskej filozofie „ma“. Pôsobí pokojne, vzdušne a minimalisticky. Horizontálna palubná doska má „plávajúci“ efekt a vyššia stredová konzola dodáva vodičovi pocit istoty a bezpečia. V Mazde dostanete aj plnohodnotné ambientné osvetlenie, vkusne zvýrazňujúce architektúru interiéru. Na výber je až 64 farieb.

Informu je vás

Mazda6e využíva premyslený systém ovládania vozidla, ktorý kombinuje 14,6-palcový dotykový displej, 10,2-palcový digitálny prístrojový panel a veľký head-up displej s virtuálnou uhlopriečkou 50 palcov, ktorého údaje sa zobrazujú akoby vo vzdialenosti 7,5 metra pred vozidlom. Displej je čitateľný aj v zasneženej krajine vďaka špeciálnemu režimu, ktorý mení farbu údajov. Zadní pasažieri si svoj komfort upravujú zadným dotykovým panelom pre ovládanie klimatizácie a slnečnej clony. Nechýba hlasové ovládanie v deviatich jazykoch, ovládanie gestami a možnosť používať smartfón ako digitálny kľúč od vozidla. Pre ešte väčšie pohodlie slúži šesť prednastavených režimov ako Relax Mode či Car Wash Mode.

Uhostí vás

Jedny z najlepších hodnôt priestoru na zadných sedadlách v triede a až 1 074-litrový batožinový priestor po ich sklopení dodávajú modelu Mazda6e cennú všestrannosť a špičkový komfort pre celú posádku. Káble či povinnú výbavu a niečo k tomu zmestíte aj pod prednú kapotu, kde sa nachádza „frunk“ s objemom až 72 litrov.

Čoskor o u vás !

Mazda6e príde na náš trh už v priebehu leta tohto roku. Máme sa na čo tešiť!





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.