Predstavenie / Audi A6 e-tron

TOP 10 FAKTOV o Audi A6 e-tron

Audi A6 e-tron predstavuje novú éru elektromobility v prémiovom segmente vyššej
strednej triedy. Tento model kombinuje elegantný dizajn, pokročilé technológie
a vysoký komfort. Tu je desať detailných faktov, ktoré by ste o ňom mali vedieť.

Vydané  Text: 

1. Dva tvary karosérie – Spor tback aj Avant

Audi A6 e-tron je dostupné v dvoch karosárskych verziách: elegantný Sportback a praktický Avant. Oba modely sú postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorá umožňuje optimalizované rozloženie priestoru a technológií. S dĺžkou takmer 5 metrov a rázvorom 2 946 mm ponúka A6 e-tron priestranný interiér. Vďaka umiestneniu batérie v podlahe je podlaha vozidla rovná, čo zvyšuje pohodlie cestujúcich na zadných sedadlách. Nervový systém vozidla tvorí elektronická architektúra E3 1.2 pozostávajúca z piatich vysokovýkonných počítačov s výkonovou rezervou pre potreby neskorších aktualizácií.

2. Aerodynamický rekordér značky Audi

Model Sportback dosahuje súčiniteľ odporu vzduchu len 0,21, čím sa stáva najlepšie aerodynamicky optimalizovaným sériovým vozidlom značky Audi. Verzia Avant má stále vynikajúci súčiniteľ 0,24, čo je na kombi karosériu mimoriadne pôsobivé. Tieto hodnoty prispievajú k zvýšeniu dojazdu a zníženiu spotreby energie.

3. Dojazd a ž 756 kilometrov

Vďaka 800-voltovej architektúre a batérii s kapacitou až 100 kWh (netto 94,9 kWh) dosahuje A6 e-tron dojazd až 756 km (verzia Sportback performance) podľa WLTP. Tento dojazd prekonáva väčšinu konkurencie vo svojom segmente a umožňuje dlhé cesty bez častého nabíjania. Ak na to príde, môžete sa spoľahnúť na maximálny nabíjací výkon až 270 kW, vďaka čomu dokáže A6 e-tron doplniť až 310 km dojazdu za 10 minút. Nabitie z 10 na 80 % trvá približne 21 minút. Vďaka funkcii Plug & Charge sa vozidlo automaticky autentifikuje na kompatibilných nabíjacích staniciach, takže nie je potrebné používať kartu alebo aplikáciu.

4. Oceľ a lebo vzduch

V základe stojí karoséria na podvozku s oceľovými pružinami. Inžinieri sa však sústredili na dynamické jazdné vlastnosti a priame prepojenie vodiča s vozovkou, čo dosiahli vylepšenou kinematikou prednej nápravy a inovovaným softvérom posilňovača riadenia. Pre modely A6 e-tron je voliteľné adaptívne vzduchové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi, ktoré umožňuje nastavovať výšku karosérie v štyroch úrovniach – od „lift mode“ (+20 mm) až po „efficiency mode“ (-20 mm). V závislosti od rýchlosti a preferencií vodiča tak podvozok ponúka vysoký komfort aj športové jazdné vlastnosti, pričom v režime efficiency znižuje odpor vzduchu a predlžuje dojazd. Modely S6 e-tron majú vzduchový podvozok už v základnej výbave.

5. Výkon a ž 405 kW v model i S6 e – tron

Najvýkonnejšia verzia S6 e-tron s pohonom quattro ponúka výkon 370 kW/503 k (až 405 kW/550 k s funkciou Launch Control), čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 240 km/h. Tento model kombinuje športový výkon s komfortom luxusného sedanu. O jeho dynamické správanie sa

stará aj rozloženie výkonu v prospech zadnej nápravy. Zadné pneumatiky sú dokonca širšie, než predné, čo je pri Audi nezvyčajné.

6. Digitálne svetlá , ktoré rozprávajú

Audi A6 e-tron posúva osvetlenie na novú úroveň. Predné Matrix LED svetlomety obsahujú 12 stmievateľných segmentov, ktoré umožňujú vytvárať rôzne svetelné podpisy. O maximálny svetelný výkon v noci sa potom starajú digitálne svetlá. Zadné svetlá využívajú druhú generáciu digitálnych OLED panelov s celkovým počtom 450 segmentov (10 panelov po 45 segmentov), ktoré dokážu generovať nové svetelné vzory niekoľkokrát za sekundu a vytvárať aj tzv. „živé svetlo“. Zákazníci si môžu vybrať z 8 rôznych digitálnych svetelných podpisov, ktoré je možné meniť prostredníctvom systému MMI alebo aplikácie myAudi. Okrem estetickej funkcie svetlá slúžia aj na komunikáciu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky. V prípade nehody alebo poruchy sa aktivuje tzv. komunikačné svetlo, ktoré zobrazuje výstražné symboly, čím zvyšuje bezpečnosť na cestách.

7. Inovatívny sklenený strešný panel

Voliteľná panoramatická sklenená strecha využíva technológiu PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), ktorá umožňuje meniť priehľadnosť skla. Stlačením tlačidla sa sklo stane nepriehľadným, čo znižuje prehrievanie interiéru a zvyšuje súkromie cestujúcich.

8. Interiér ako digitálne javisko

Interiér A6 e-tron je navrhnutý s dôrazom na digitálne technológie a komfort. Dominantou je zakrivený MMI panoramatický displej, ktorý zahŕňa 11,9“ digitálny prístrojový štít a 14,5“ centrálny dotykový displej s OLED technológiou. Pre spolujazdca je k dispozícii voliteľný 10,9“ displej s aktívnym režimom súkromia. Systém infotainmentu je poháňaný výkonným procesorom NVIDIA, ktorý zabezpečuje plynulé a rýchle spracovanie grafiky a údajov. Nechýba ani rozšírený head-up displej s podporou rozšírenej reality, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa vodiča.

9. Komfort aj pre uši

Prémiový Bang & Olufsen Premium Sound System ponúka 20 reproduktorov s celkovým výkonom 830 W. Štyri reproduktory sú integrované priamo v hlavových opierkach, čo vytvára jedinečný 3D zvukový zážitok. Systém využíva technológiu Symphoria, ktorá zabezpečuje verný a priestorový zvuk v celom interiéri.

10. Ambientné osvetlenie, ktoré reaguje na situáciu

Interiér Audi A6 e-tron nie je len o technológiách, ale aj o atmosfére. Vozidlo ponúka viacúrovňové ambientné osvetlenie, ktoré reaguje na rôzne jazdné a bezpečnostné situácie. Napríklad červené podsvietenie upozorňuje na nebezpečenstvo pri otváraní dverí, keď sa blíži cyklista alebo iné vozidlo (tzv. exit warning). Naopak, modré podsvietenie aktivuje vodičské režimy zamerané na úsporu energie alebo nočnú pohodu.





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.