zahrievacie kolo / Ford Puma Gen-E

Zahrievacie kolo: Puma Generácia E!

Elektrický, ekologický, empatický? Možno, ale zároveň energický, entuziastický, expresívny a euforický! To všetko si môžeme smelo za hravé „E“ dosadiť a na nový Ford Puma Gen-E to bude sedieť!

Vydané  Text: 

Najúspešnejší model značky Ford v Európe prichádza aj v sviežej, elektrickej forme . Puma Gen-E pritom nezabúda, čo si na nej zákazníci najviac cenia a zostáva verná svojim hodnotám.“

23 minút

trvá nabitie za 10 na 80 percent kapacity batérie (typ NMC). Maximálny nabíjací výkon dosahuje 100 kW. 

376 km 

dojazd viac než postačuje na mestské a prímestské využitie. Ak by ste elektrickú Pumu využívali iba v meste, prejdete na jedno nabitie až 523 km! 

43 kWh 

batéria je ideálnou voľbou pre tento typ auta.

124 kW

(168 k) je maximálny výkon, s ktorým sa v divokej mestskej premávke rozhodne nestratíte.

8 sekúnd

stačí na zrýchlenie z pokoja na 100 km/h. Ešte viac poteší skvelé pružné zrýchlenie vďaka okamžite dostupnému krútiacemu momentu 290 Nm.

1 563 kg

je na pomery elektromobilov veľmi dobrá hmotnosť, väčšina z nej je navyše uložená veľmi nízko.

124 km

dojazdu získate za 10 minút nabíjania.

43 litrov

úložnej kapacity nájdete pod prednou kapotou, čo dnes ešte stále nie je štandard!

750 kg

príves utiahne Puma Gen-E, čo ďalej rozširuje škálu jej schopností.

12,8-palcový

digitálny kokpit vám poskytne všetky relevantné informácie k vašej jazde.

145 litrov

má objem len šikovná schránka GigaBox, pod dnom batožinového priestoru, kde môžete prevážať špinavé predmety a pokojne aj kúpať psa. Špinu a vodu stačí vypustiť odistením zátky na dne.

10 reproduktorov

audiosystému Bang & Olufsen rozvibruje každú bunku vášho tela obľúbenými melódiami.

12-palcový

stredový displej podporuje bezdrôtovú konektivitu s vaším smartfónom pre ešte pohodlnejšiu integráciu vášho osobného sveta do prostredia auta – bez káblov.

574 litrov

je celkový objem batožinového priestoru, čo je viac než ponúknu mnohé kombi z vyššieho segmentu.

Ford Puma Gen-E dopĺňa portfólio elektrických modelov značky Ford, ktoré doteraz zahŕňalo modely Mustang Mach-E, Explorer a Capri. S najmenším a filozoficky najvhodnejším modelom pre elektrický pohon prišiel Ford až ako s posledným. A kým ostatné modely stoja na svojej vlastnej elektrickej platforme, Ford sa rozhodol neignorovať úspechy modelu Puma v Európe a ponúknuť ju v elektrifikovanej podobe takmer nezmenenú. V praxi to znamená, že zostáva hravý a podarený dizajn modelu Puma, ktorý sa vyznačuje odvážne dlhou kapotou a športovou siluetou s krátkymi prevismi. V mene vyššej aerodynamickej efektívnosti, a teda nižšej spotreby a vyššieho dojazdu, vykonali inžinieri pár zmien – prerobili masku chladiča, upravili tvar zadného nárazníka a pridali aerodynamickejšie tvarované kolesá.

Elektrickú Pumu Gen-E tak spoznáte na prvý pohľad. Fordu sa podarilo dosiahnuť naozaj pozoruhodnú efektivitu pohonu. Mestská spotreba podľa WLTP dosahuje úžasnú hodnotu 8,5 kWh/100 km, čiže v mestských podmienkach dokáže Puma Gen-E prejsť až 523 km na jedno nabitie! Aj kombinovaná spotreba dosahuje vynikajúcich 13,1 kWh/100 km a znamená dojazd až 376 km na kombinovaných trasách. Pri jazde sa môžete spoľahnúť na už tradične vynikajúce jazdné vlastnosti Fordu – rýchly prevod riadenia, nadšené reakcie na pokyny volantom a na agilný podvozok kombinujúci komfort a športové jazdné vlastnosti. Ford sa rozhodol spraviť zmeny aj v interiéri vozidla. Prepracoval stredovú konzolu, ktorá sa teraz neobmedzuje potrebami spaľovacieho pohonného ústrojenstva z opačnej strany podlahy. Teraz je vyššie, nezasahuje do nej manuálna ručná brzda (nahradila ju elektrická) a pod ňou je dodatočný obrovský odkladací priestor. Opäť to znamená, že každodenný život s týmto autom bude ešte príjemnejší a jednoduchší. Ponuka odkladacích priestorov je naozaj bezkonkurenčná. Nový typ pohonu umožnil zmeniť aj úspešný MegaBox a riadne ho nafúknuť. Pri tejto príležitosti bolo vhodné ho rovno aj premenovať na GigaBox. Veď má objem až 145 litrov! Pripomeňme, že ide o plastovú schránku pod variabilným dnom batožinového priestoru, ktorá má na spodku výpust. Akúkoľvek špinu môžete pokojne vystriekať hadicou a následne ju vypustiť. Prípadne v nej môžete prevážať ľad a chladiť v nej nápoje! Fantázii sa medze nekladú.

Na záver treba vyzdvihnúť cenu. Ford Puma Gen-E sa začína na úrovni 29 990 €, čo ho radí medzi najdostupnejšie elektromobily na trhu. V základnej výbave má pritom digitálnu prístrojovku, parkovacie kamery, ambientné osvetlenie, dažďový senzor, bezdrôtovú konektivitu, aj nabíjanie pre smartfóny a mnoho ďalšieho. Puma Gen-E je už dostupná na našom trhu a ak sa vám páči, rovno si ju môžete objednať!





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.