Servis / Poradca pri kúpe MG ZS

Servis / Poradca pri kúpe MG ZS: Čo prináša elektrifikácia?

Kompaktné rodinné SUV s veľkým vnútorným priestorom. Ideálne za cenu, ktorá bude dôvodom, aby ste veľmi neuvažovali nad ničím iným. K tomu slušná výbava a čo najnižšia spotreba. Že sa tieto požiadavky bijú? Neverte tomu. Najprv sa pozrite na MG ZS!

Vydané  Text: 

Automobilka MG berie slovenský trh útokom. Nielen tým, že ponúka zaujímavé ceny, ale aj modelmi, ktoré majú veľký potenciál osloviť zákazníkov. Pragmatický prístup automobilky sa opláca, čo potvrdzujú aj štatistiky predaja. Za prvé tri mesiace tohto roka sa pre vozidlo značky MG rozhodlo takmer 350 zákazníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 85 percent. Na to, ako dlho značka pôsobí na slovenskom trhu, ide o veľmi povzbudzujúce čísla. Nehovoriac o tom, že predajná sieť sa neustále rozvíja a automobilka svojim produktom verí. Napríklad aj v podobe 7-ročnej záruky, čo na našom trhu stále rezonuje ako vec nevídaná.

Voľné dýchanie

Pragmatický prístup automobilky sa prejavuje aj v ponuke motorizácií. Načo ponúkať veľa motorov s malým výkonovým odstupom, keď môžete dať na výber medzi dvoma? Jedným pre pokojných vodičov, ktorým neprekáža uvážlivá jazda a nepotrebujú naháňať sekundy. A druhým pre všetkých ostatných. S vyšším výkonom, presvedčivejšou dynamikou, no zároveň veľmi dobrou spotrebou? A tak sa náš poradca zameriava na to, či vás presvedčí o svojich prednostiach nenáročný atmosférický benzínový motor s nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia, alebo dáte prednosť o 4 000 eur drahšej hybridnej alternatíve.

Tá sa líši pridaním 1,83 kWh batérie pod zadné sedadlá a elektromotora s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 250 Nm. So spaľovacím motorom, ktorý má v oboch prípadoch zhodný objem 1,5 litra, ho spája 3-stupňová automatická prevodovka. Výsledkom je kombinovaný výkon 145 kW (197 k). Spaľovací motor hybridného pohonu pracuje v Atkinsonovom cykle, čo prospieva nízkej spotrebe. Ako ukazuje tabuľka s technickými údajmi, spolupráca motorov sa prejavuje na lepšej dynamike a nižšej spotrebe. Navyše v meste jazdí hybrid veľmi dlho potichu a bez vypúšťania lokálnych emisií. Spaľovací motor sa pridá až v momente, keď budete potrebovať vyšší výkon, prípadne sa pohybovať rýchlejšie. Najviac sa v prípade hybridu dostane spaľovací motor k slovu na diaľnici. Tam okrem poháňania vozidla bude aj nabíjať batériu, aby ste mali jej kapacitu k dispozícii v momente, keď opäť prídete do mestskej premávky.

A tak vzniká otázka či má zmysel príplatok 4 000 eur za hybridnú technológiu. Prax ukazuje, že elektrifikácia prináša jasné výhody. Aby ste sa k nim dostali, treba, aby ste jazdili viac ako len z času na čas na nákup, s deťmi do školy, prípadne na výlet. V tom prípade si úplne vystačíte s tradičným atmosférickým spaľovacím motorom. Hybridnú alternatívu odporúčame skôr ľuďom, ktorí za volantom trávia viac času, v mestských podmienkach a vyššiu dynamiku využijú na cestách za zážitkami, prípadne za prácou.

Príjemný spoločník

Samotný model MG ZS si pre vás pripravil viacero dôvodov, pre ktoré si ho obľúbite. Začnime jeho schopnosťou tlmiť nerovnosti. Tá vychádza z jeho pohodlného odpruženia. Čiže výmole a prepadnuté kanalizačné poklopy nebudú pre vás predstavovať moment utrpenia, ale iba drobnej nepríjemnosti na vašej ceste. Rovnako zvýši pohodlie vašej jazdy aj veľmi slušné odhlučnenie, ktoré umocní verzia a hybridným pohonom. Najmä v meste vo veľkom využíva schopnosti elektrického pohonu. Infotainment? Ten s vami komunikuje prostredníctvom 10,25-palcového (v hybridnej verzii 12,3-palcového) dotykového displeja s podporou Apple CarPlay, aj Android Auto, prípadne prostredníctvom 12,3-palcovej obrazovky prístrojovej dosky. Na ovládanie slúžia aj špeciálne prvky na ramenách volantu. V momente, keď sa zžijete s ich ovládaním a získate v tom prax, budete všetko upravovať a nastavovať veľmi rýchlo a jednoducho.

K úspešnému spolužitiu patrí aj komunikácia s vozidlom pomocou aplikácie v mobilnom telefóne. Túto vymoženosť podporuje aj MG ZS. V mobile tak získate prístup k informáciám o stave paliva, dojazde a na diaľku si nastavíte aj teplotu, aby ste v aute nemrzli, prípadne sa v lete zbytočne nepotili. Taktiež sa môžete pozrieť, kde sa vozidlo nachádza a v prípade potreby ho na diaľku aj zamknete, prípadne odomknete. Pod online služby spadajú aj informácie o dopravnej situácii, aby ste do cieľa prišli čo najskôr a v čo najväčšej pohode.

Samé pozitíva

Pokiaľ sa zameriavate na praktické využitie vozidla, tak MG ZS boduje batožinovým priestorom so základným objemom 443 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 60 narastie na 1 457 litrov. Tieto údaje platia rovnako pre benzínovú, aj hybridnú verziu. Trik sa skrýva v batérii umiestnenej pod zadnými sedadlami, takže nijako neovplyvňuje objem, ani variabilitu batožinového priestoru. Pri rozhodovaní medzi jednotlivými verziami pohonu ide o veľmi dôležité zistenie.

To isté platí aj o výbave. Na nej výrobca nijako nešetril. Už v základnej verzii Essential s cenou od 19 990 eur nájdete prvky ako 6 airbagov, zadné parkovacie snímače aj s kamerou, rozsiahly balík asistenčných systémov MG Pilot vrátanie stráženia mŕtveho uhla, denné a zadné svetlomety s LED technológiou, navigáciu, digitálnu klimatizáciu, či bezkľúčové štartovanie.

Vo vyššej výbave Emotion získate za 3-tisícový príplatok 17-palcové zliatinové disky, 12,3-palcový dotykový displej, LED svetlomety, do auta sa dostanete bez kľúča, parkovacie kamery vám ukážu okolie s 360-stupňovým zobrazením, sedadlo vodiča si nastavíte elektronicky a sedadlá (predné vyhrievané) bude pokrývať eko koža. Táto zostava platí pre verziu so spaľovacím motorom. Hybrid rozdelil výbavu do troch úrovní Essential, Emotion a Exclusive, pričom niektoré prvky sa medzi nimi rozdelili trochu inak. V najvyššej výbave však dostanete aj tónované sklá od B-stĺpika smerom dozadu, vyhrievaný volant, či vyhrievané sedadlá potiahnuté kombináciou imitácie kože a tkaniny, ktorá zabezpečuje ich pohodlie, trvácnosť a dobré vetranie.

Zhrnutie

Pragmatický prístup značky MG k modelovej politike hovorí, že pre ZS vytvoril to najlepšie, čo si môže priať zákazník, citlivý na cenové výstrelky mnohých nových automobilov. Kompaktné a priestranné SUV stále patria k tomu najpopulárnejšiemu na trhu a klienti ich vyhľadávajú. Že MG ZS ponúka iba pohon predných kolies a 16 cm svetlej výšky, pri tejto veľkosti vôbec neprekáža. Oveľa podstatnejšie sú benzínové motory, ktoré dostali atmosférické plnenie a nepriame vstrekovanie. V oboch prípadoch ide o odstránenie možných problémov skôr, ako môžu nastať. V spojení so slušným vnútorným a batožinovým priestorom, bohatou výbavou a v prípade hybridu s nízkou spotrebou ide o ponuku, nad ktorou sa racionálne zmýšľajúci človek musí zamyslieť.

Verzia Jednotky MG ZS 1,5 l MG ZS Hybrid+
Usporiadanie/počet valcov R/4 R/4
Palivo benzín benzín
Prevodovka/počet stupňov M/5 A/3
Zdvihový objem cm3 1 495 1 495
Najvyšší výkon kW (k) pri ot./min. 85 (115)/6 000 75 (102)
Najvyšší krút. moment Nm pri ot./min. 148/4 500 128
Najvyšší výkon el. motora kW (k) 100 (136)
Najvyšší krút. mom. el. m. Nm 250
Systémový výkon kW (k) 145 (197)
Kapacita batérie (brutto) kWh 1,83
Dĺžka x šírka x výška/rázvor mm 4 430 × 1 818 × 1 635/2 610
Batožinový priestor dm3 443/1 457
Najvyššia rýchlosť km/h 179 168
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 12,5 8,7
Kombinovaná spotreba l/100 km 6,3 5,0 – 5,1
Emisie CO2 g/km 145 113 – 115
Základná cena 19 990 23 990
TIP REDAKCIE
MG ZS s 1,5 l radovým´štvorvalcovým atmosférickým motorom vyznáva tradičné automobilové hodnoty. Dodáva dostatok dynamiky na okreskách, ale zároveň je plynulý a úsporný pri jazde v meste. Hladší a efektívnejší, systém Hybrid+ disponuje inovatívnym elektrickým motorom, ktorý využíva prvú 3-stupňovú hybridnú prevodovku na svete. S viacerými jazdnými režimami a batériou s kapacitou 1,83 kWh dodá jazde extra dynamiku.





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.