Aktualita

Jeho čas sa naplnil. Audi Q8 e-tron už nie je v predaji

Malo to byť prvé elektrické SUV so štyrmi kruhmi pre veľké množstvo zákazníkov.
Malo to byť pevnou súčasťou modelového portfólia Audi. Nestalo sa tak.

Nedávno sme vás informovali o pravdepodobnom zavretí fabriky v Bruseli. Nemecká automobilka oficiálne zatvára svoj výrobný závod, kde sa vyrábal model Q8 e-tron. Padlo nepopulárne rozhodnutie a fabrika bude 28. februára 2025 definitívne uzavretá. S uzavretím závodu zároveň končí aj výroba elektrického modelu Q8 a o prácu príde vyše 3 000 pracovníkov.

Zamestnanci bruselskej fabriky sa tak budú musieť poobzerať po novej práci. Samozrejme, za svoje odpracované roky dostanú aj (na naše pomery) štedré odstupné. Automobilka z Ingolstadtu informovala, že zamestnancom, ktorí odpracovali najmenej 17 rokov, prislúcha podľa pracovnej pozície odstupné 125 až 190 000 €. Jednej generácii pracovníkov (ktorí pracovali viac ako 30 rokov) bolo navrhnuté odstupné vo výške 200 až 400 000 €. Tieto správy potvrdili aj samotné odbory s dodatkom, že uvedené sumy sú v hrubom. To znamená, že čistá suma odstupného bude približne polovičná.

Prázdne políčko v konfigurátore

Za 6 rokov od spustenia predaja v roku 2018 si model e-tron (od roku 2022 Q8 e-tron) našiel cestu k 200 000 zákazníkom. Tento model v podstate vydláždil cestu ďalším elektrickým vozidlám v portfóliu značky Audi.  Avšak, stagnácia predaja elektromobilov na európskych trhoch vyústila do problémov s efektivitou výroby. Samozrejme veľký podiel na tomto „probléme“ majú aj vysoké ceny EV a zrušenie štátnych dotácií.

Hoci na oficiálnej slovenskej webovej stránke Audi je možné ešte nájsť cenník modelu Q8 e-tron (platný od júla 2024), v konfigurátore už ho záujemcovia nenájdu. To znamená, že tento model je oficiálne stiahnutý z predaja (ako ukazuje screenshot konfigúratora zo dňa 18.12.2024).

Dá sa naň spoľahnúť? Záverečná časť dlhodobého testu Jeep Avenger

Zdroje:  vrt.be





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk