Aktualita

Skutočne za to stojí? Restomod Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II za astronomickú cenu 714-tisíc eur

Limitovaná edícia Mercedesu Evo II: spojenie histórie a inovácie, ktoré ohúri výkonmi aj cenou.

Vydané  Text: 

Pred viac ako 30 rokmi ukázal Mercedes-Benz svetu, že vie prekvapiť. Na autosalóne v Ženeve v roku 1990 debutoval športový sedan 190E 2.5-16 Evo II, ktorý posunul hranice tradičného imidžu značky. Model navrhnutý pre preteky v skupine A si rýchlo získal status ikony. Dnes je táto rarita takmer nedostupná, ale fanúšikovia môžu oslavovať.

HWA, renomovaná nemecká spoločnosť, totiž predstavila dlhoočakávaný restomod tohto legendárneho auta. Model, ktorý nazvali EVO II, vznikne v limitovanej edícii 100 kusov a jeho základom bude pôvodný Mercedes-Benz W201. Pripravte sa však na poriadnu cenovú ranu – štartovacia suma je stanovená na 714 000 eur.

Limitovaná edícia Mercedesu Evo II: spojenie histórie a inovácie, ktoré ohúri výkonmi aj cenou.

Limitovaná edícia Mercedesu Evo II: spojenie histórie a inovácie, ktoré ohúri výkonmi aj cenou.

Moderné technológie, klasický štýl

HWA odviedla precíznu prácu. Aj keď dizajn rešpektuje originál, nájdete tu množstvo drobných vylepšení. Tmavé svetlá nahradili pôvodný chróm, rozšírené podbehy a charakteristické bočné prahy zostali zachované. Zadná časť zaujme agresívnym nárazníkom, tónovanými svetlami a masívnym spojlerom, ktorý pri rýchlosti 201 km/h vytvára 80 kg prítlaku.

Samozrejme, všetky svetlá už využívajú LED technológiu a kolesá sú takmer na nerozoznanie od pôvodného Evo. Tím HWA tiež vylepšil odpruženie – použili dvojité priečne ramená a tlmiče KW, pričom voliteľný Performance balík pridáva elektronicky nastaviteľné tlmiče. O brzdách niet pochýb – šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu zastavia auto bez zaváhania.

Inzercia

Inzercia

Limitovaná edícia Mercedesu Evo II: spojenie histórie a inovácie, ktoré ohúri výkonmi aj cenou.


Pod kapotou: Sila, ktorá budí rešpekt

Najväčšou zmenou je motor. Pôvodný štvorvalec ustúpil modernému 3,0-litrovému V6 biturbo motoru s výkonom 450 až 500 koní. Motor je umiestnený za prednou nápravou, čo zabezpečuje dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50. Kombinácia so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadnej nápravy umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 298 km/h (s balíkom Affalterbach).

Rok 2025 bude znamenať koniec pre tieto legendárne modely. S niektorými sa lúči naozaj ťažko…