Aktualita

Ford zahájil sériovú výrobu nového elektrického crossoveru Explorer

Ford chce do roku 2035 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu naprieč svojou európskou výrobnou sieťou, vrátane zariadení, logistiky a priamych dodávateľov. Ford modernizoval svoj výrobný závod.

4. jún 2024, Kolín na Rýnom. Deň „D“ pre automobilku Ford. Práve totiž spustila výrobu elektrického modelu Explorer. Čo je na tom také zaujímavé? Produkcia začala v prvom európskom závode špecializovanom na batériové modely. Automobilka investovala 2 miliardy dolárov do transformácie starého závodu, ktorý je v tejto chvíli vybavený umelou inteligenciou a špičkovými robotmi. Okrem spomínaného Explorera bude z liniek tohto závodu zbiehať aj športový crossover (pravdepodobne s menom Capri), ktorý automobilka odhalí čoskoro a jeho výroba začne ešte tento rok.

Továreň budúcnosti

Nové riadiace centrum továrne monitoruje celý proces montáže v reálnom čase. Pomocou dotykových obrazoviek môžu zamestnanci na výrobnej linke poskytovať ďalšie informácie o stave svojho pracoviska. Výkonný riaditeľ Rene Wolf k digitalizácii poznamenal, že prostredníctvom „monitorovania každého kroku od začiatku montáže až po okamih, keď sa pneumatiky dotknú vozovky, poskytuje Ford svojim zákazníkom bezprecedentnú úroveň kvality.“

Nový Explorer

Podľa technických parametrov zverejnených výrobcom bude na výber model so zadným pohonom (RWD) a pohonom všetkých kolies (AWD). V tomto duchu sa bude líšiť aj kapacita batérii. Len pripomíname, že novinka využíva modulárnu platformu MEB koncernu Volkswagen.

V prípade verzie RWD vodič dostane kapacitu 77 kWh, AWD bude mať 79 kWh. Model so zadným pohonom bude mať celkový výkon 286 koní a dojazd 600 km podľa WLTP. AWD má 340 koní a papierový dojazd 566 km. Spotreba elektrickej energie sa pohybuje v priemere od 13,9 kWh/100 km do 15,7 kWh/100 km.

Vozidlo má pohotovostnú hmotnosť 2090 kg, s väčšou batériou 2167 kg. Elektrický corssover je dlhý 4468 mm, široký 2063 mm a má rázvor 2767 mm. Cena na pre slovenský trh ešte nie je stanovená, no záujemcovia o tento model si ho môžu nakonfigurovať na oficiálnej českej stránke Fordu. Cena po zvýhodnení začína na 1 169 900 Kč (podľa aktuálne kurzu približne 47 500 €).

 

 

 

 

 

Zdroje:  tlačová správa spoločnosti Ford Slovensko





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk