JAZDA: Škoda Superb Combi
O praktických chúťkach vozidiel z dielne českej značky Škoda nemožno pochybovať. Túto pozoruhodnú povesť dokonalo korunoval model Superb Combi.
Už prepravné kapacity základného sedanu s dvojakým systémom otvárania piatych dverí sú vysoko nadpriemerné, nehovoriac o tom, že zadní pasažieri sa vezú ako novodobí králi. Kombi verzia pridáva nejaké tie litre navyše a vôbec ich nie je málo. Superb Combi sa stal rekordérom v segmente prakticky ladených vozidiel strednej triedy, keďže v základnom usporiadaní ponúka až 633 litrov (VW Passat Variant 603 l).
[IMAGE id=6795]
Čakali sme trocha viac nápadu pri riešení zväčšovania prepravných kapacít. Pred sklopením operadiel je totiž potrebné vyklopiť sedáky, čo sa v tomto segmente už príliš nenosí. Odmenou za trochu námahy je však praktická rovná plocha a celkový objem až 1 865 litrov. K takémuto závratnému číslu sa približuje len Mazda 6 Wagon, ktorá ponúka 1 745 litrov. Okrem triumfálnych prepravných možností prináša Superb niekoľko zaujímavých riešení.
Nový koncept osvetlenia umiestnený v piatych dverách osvetľuje nielen kufor, ale aj celú plochu okolo zadnej časti vozidla. Defekt za tmy neželáme v blížiacom sa období nikomu. Pri jeho oprave si ale môžete pomôcť baterkou s integrovaným magnetom, ktorá sa nachádza v kufri a disponuje LED technológiou. Pre pohodlnejších je určené príplatkové elektrické ovládanie piatych dverí. Záujemcovia k nemu zároveň dostanú automatický roletový kryt batožinového priestoru (inak na želanie). Pri otvorení piatych dverí sa kryt odsunie do strednej polohy, aby bolo uľahčené nakladanie predmetov.
[IMAGE id=6783]
Pozornosť najmenších pasažierov môže byť upriamená na okolie nad vozidlom, keďže na zozname výbavy nechýba elektricky ovládané dvojdielne panoramatické okno. Značka Škoda nasadzuje prvýkrát v modeli Superb Combi bezkľúčový prístup. Pohonnú jednotku oživíte v tomto prípade prostredníctvom módneho tlačidla umiestneného vpravo od volantu.
[IMAGE id=6790]
Okrem šesťvalca, ktorý sa štandardne kombinuje s pohonom 4×4 a prevodovkou DSG, sú všetky motory prepĺňané. V ponuke sme našli aj neohrabané dedičstvo v podobe motora 2.0 TDI (103 kW/140 k) so vstrekovaním čerpadlo-dýza. Na najdlhšej testovacej trase v okolí Milána bol naším spoločníkom základný benzínový agregát 1.4 TSI, ktorý na naše prekvapenie pracoval veľmi ochotne. Keďže sme sa túlali aj po menej kvalitných cestách, postrehli sme v porovnaní so sedanom o niečo komfortnejšie naladenie podvozka. Veľmi dobrý dojem z tichého a nenápadne pracujúceho agregátu pokazila asi len spotreba atakujúca hranicu 10 litrov.
Vhodnejším adeptom na prepravu rodiny či nákladu tak bude skôr 2.0 TDI CR (125 kW/170 k), dodávaný na želanie aj s pohonom všetkých kolies. Jeho kultivovaný prejav ako aj spotreba najviac pasujú k charakteru najväčšieho kombi vo svojej triede, ktoré sa na náš trh dostane začiatkom budúceho roka.
Text: Peter Michalec
Foto: Škoda
Technické údajeMotor 1.4 TSI**1.8 TSI**1.8 TSI 4×4**3.6 FSI 4×4**2.0 TDI**2.0 TDI CR**2.0 TDI CR 4x4Usporiadanie/počet valcov R/4**R/4**R/4**V/6**R/4**R/4**R/4Prevodovka/počet stupňov M/6**M/6 (A/7)**M/6**A/6**M/6 (A/6)**M/6 (6/A)**M/6Zdvihový objemcm31390**1798**1798**3597**1968**1968**1968Max. výkon kW/k92/125**118/160**118/160**191/260**103/140**125/170**125/170 pri ot/min5000**4500–6200**4500–6200**6000**4000**4200**4200Max. krútiaci momentNm200**250**250**350**320**350**350 pri ot/min1500–4000**1500–4500**1500–45002500–50001800–25001750–25001750–2500Dĺžka x šírka x výškamm4838 x 1817 x 1510Rázvormm2761Batožinový priestorl633/ 1 865Zrýchlenie 0–100 km/h s 10,6**8,7 (8,6)**8,8**6,6**10,3 (10,3)**8,9 (8,9)**9,1Maximálna rýchlosťkm/h199**218 (218)**215**247**205 (203)**220 (218)**217Spotrebal/100 km6,9**7,3 (7,3)**8,2**10,2**6,1 (6,8)**5,9 (6,2)**6,5Emisie CO2g/km159**171 (170)**191**237**160 (179)**155 (162)**169