Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.

Prekvapivá modernizácia.

Nový Hyundai i20 prináša drobné zmeny navonok a veľké vo vnútri.
Vydané  Text: 

V čase keď sa niektoré automobilky pomaly lúčia s malými autami, Hyundai prichádza s modernizáciou svojho obľúbeného modelu i20. Jeho aktuálna generácia tak po troch rokoch od uvedenia na trh dostáva vylepšenia, ktoré sú na prvý pohľad nepatrné, no auto ako celok výrazne posúvajú vpred. Za zmienku stojí nové lakovanie, nová technika alebo unifikovaná ponuka motorizácií.

Nepatrné zmeny dizajnu

Výrazných dizajnových zmien sme sa nedočkali, no to vôbec nie je na škodu. Hyundai i20 v aktuálnej generácii priniesol totiž poriadne ostré a zároveň odvážne krivky. Dalo by sa povedať, že z hľadiska vzhľadu došlo k prepracovaniu len minimálne. V prednej časti vidíme pozmenené tvarovanie bočných nasávacích otvorov na nárazníku či agresívnejšie tvarovaný splitter.

Výrazné žlté lakovanie Lucid Lime Metallic sa k malému hyundai i20 hodí. Rovnako tak aj dizajnové zmeny diskov či predných partií

Výrazné žlté lakovanie Lucid Lime Metallic sa k malému hyundai i20 hodí. Rovnako tak aj dizajnové zmeny diskov či predných partií

Pri voľbe čiernej stechy Phantom Black sa čierna objavuje aj na C-stĺpiku

Pri voľbe čiernej stechy Phantom Black sa čierna objavuje aj na C-stĺpiku

Zadné partie sa taktiež nesú v znamení modifikovaného dizajnu nárazníku hlavne v oblasti difúzoru. Novinkou sú aj prepracované zliatinové disky s priemerom 16 alebo 17 palcov. No a azda najzásadnejšia zmena je pri pohľade na možnosti lakovania. Hyundai prináša pre model i20 hneď trojicu nových farieb, ktorými sú Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl a Meta Blue Pearl. Prvá zmienená sa zároveň stala reklamnou farbou tohto modelu.

Oživený interiér

V ponuke zostala aj aktuálna paleta lakovaní, ktoré je možné kombinovať s čiernou strechou vo vyhotovení Phantom Black. Čierna sa pri výbere tejto konfigurácie presunula aj na plastové lišty C-stĺpika.

Inzercia


Okrem mierne modifikovaného exteriéru vidíme drobné zmeny aj v interiéri. Novinkou sú napríklad lakované obloženia v oblasti madiel dverí v prevedení Lucid Lime. Táto farba sa taktiež vyskytuje aj na kontrastnom prešívaní sedadiel a volantu či na ovládačoch výduchov klimatizácie, čo príjemne oživuje inak tmavý vnútrajšok.

Interiér veľa zmien nepriniesol. Vidíme tu napríklad kontrastné lakovanie viacerých plôch či prešívanie sedadiel a volantu žltou niťou

Interiér veľa zmien nepriniesol. Vidíme tu napríklad kontrastné lakovanie viacerých plôch či prešívanie sedadiel a volantu žltou niťou

Bohatá štandardná výbava

Nový Hyundai i20 v prichádza s klasickými analógovými budíkmi. Ich súčasťou je 4,2-palcový LCD displej. Štandardná výbava okrem toho zahŕňa aj USB C porty, druhú generáciu eCall založenú na 4G sieťach či bezdrôtové aktualizácie máp. Pre technologických nadšencov je k dispozícii aj 10,25-palcový virtuálny prístrojový štít a rovnako veľký displej infotainmentu.

Ponuka bezpečnostných technológií modernizovanej i20 sa na želanie môže rozšíriť napríklad o tempomat založený na mapových podkladoch či detekciu nárazu v mŕtvom uhle. Už v základnej výbave sa nachádzajú prvky ako asistent predvídania čelného nárazu, udržiavanie v jazdných pruhoch či ochrana chodcov a cyklistov.

Pod kapotou sa po novom nachádza už len preplňovaný motor s objemom jeden liter. Ten je navyše spojený so 48-voltovou mild-hybridnou sústavou

Pod kapotou sa po novom nachádza už len preplňovaný motor s objemom jeden liter. Ten je navyše spojený so 48-voltovou mild-hybridnou sústavou

Už len litrové agregáty s mild-hybridom

Najzásadnejšie zmeny sa ale udiali pod kapotou. Z ponuky sa vytráca základný atmosférický agregát s objemom 1,2 litra. Po novom bude i20 dostupný len s trojvalcovými preplňovanými motormi so 48-voltovým mild-hybridným systémom. Ich výkon bude 100 respektíve 120 koní. O prenos výkonu na kolesá sa postará 6-stupňová inteligentná manuálna prevodovka alebo 7-stupňový automat DCT. Výroba modernizovaného Hyundai i20 bude prebiehať v továrni v Izmit v Turecku od tretieho štvrťroka 2023. Či príde aj ostrý model i20 N je zatiaľ otázne.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?