Digitalizácia a s ňou spojený prechod na moderné riešenia prinášajú z času na čas do automobilového priemyslu skutočne kontroverzné novinky. Či už ide o mnohými nenávidené dotykové plochy alebo veľké displeje, kontroverzia sa nemusí týkať len samotného ovládania áut. Svoje o tom vedia niektorí fanúšikovia nemeckej prémiovky, ktorá začala ponúkať predplatné na dnes už samozrejmú vec. Ňou sú vyhrievané sedačky.
Geniálny ťah marketingu
Dacia túto kontroverziu využila na geniálny marketingový ťah. Jej britské zastúpenie totiž začalo ponúkať pomerne netradičné príslušenstvo, termofor. Samotná novinka dostala označenie Heated Seat Surviour. Navyše britské zastúpenie automobilky sa na svojom profile na sociálnej sieti Facebook celkom trefne vyjadrilo, že toto príslušenstvo dostanete bez predplatného. Musíte však spĺňať určité podmienky.
Dacia totiž daný výhrevný vak ponúkne svojim zákazníkom krátkodobo úplne zadarmo. Každý kto má oň záujem si ho môže vyzdvihnúť medzi prvým a druhým februárom vo vybraných showroomoch značky v Londýne, Manchestri a Swansea.
Dacia sa takým smerom uberať nechce
K predplatnému za vyhrievanie sedadiel sa vyjadril aj Luke Broad, riaditeľ Dacia UK, ktorý zároveň dodáva: „Žiadať od niekoho predplatné za výbavu, ktorú už má v aute namontovanú z výroby, to nie je Dacia. Či už sa zákazníkovi vyhrievané sedadlá páčia alebo nie, našou myšlienkou je ponúknuť mu technológie, ktoré prinesú komfort a je možné si ich vychutnať stlačením jedného tlačidla.“
Myšlienka predplatného pre viaceré prvky výbavy pritom nie je žiadnou novinkou, Výrobcovia do budúcnosti predpovedajú, že autá budú z výrobných liniek schádzať s jednotnou výbavou, avšak zákazník sa bude môcť neskôr rozhodnúť, ktoré prvky sú pre neho potrebné a ktoré nie. Tie potrebné si potom pomocou infotainmentu jednoducho zakúpi či už za plnú cenu alebo formou predplatného.