Fanúšikom dotykového ovládania v aute nie je ani bývalý dizajnér Apple. „Je to nesprávne implementovanie technológie…“, hovorí.

Dotykové ovládanie v aute má nečakaného odporcu. Na stranu ľudí, ktorí tejto technológii nefandia sa postavil bývalý dizajnér Apple.
Vydané  Text: 
Ovládanie pomocou dotykových plôch a displejov je neustále preberanou témou v rôznych diskusiách na Internete. Vo väčšine prípadov sa ľudia k takémuto druhu interakcie s vozidlom stavajú negatívne. Rovnaké ohlasy vnímame aj z diskusií pod našimi článkami a vo veľa prípadoch si neduhy tejto technológie uvedomujeme aj my. Teraz dostal tábor odporcov dotykového ovládania pomerne nečakaného člena. Je ním legendárny dizajnér Apple, Jony Ive, ktorý v minulosti vytvoril obrovské množstvo produktov s týmto druhom ovládania. ### Dotykové ovládanie je nebezpečnejšie než klasické [Nie je to tak dávno, čo sa objavila štúdia časopisu Vi Bilägare](https://www.autoviny.sk/reportaze/123976/studia-potvrdila-to-o-com-hovorime-uz-roky-dotykove-displeje-v-autach-su-mimoriadne-nebezpecne?access_key=c5b84246ef1ba194b77171535a9395cc), ktorá jednoznačne ukázala, že dotykové ovládanie v autách je nebezpečnejšie, ako ovládanie pomocou hardvérových tlačidiel. **Drvivá väčšina výrobcov sa dnes uberá práve cestou dotykovej interakcie s vozidlom** a už nie je problém nájsť na trhu autá, ktoré majú len minimum klasických „gombíkov“. **Tento trend prišiel s nástupom digitalizácie, no čas postupne ukazuje, že sa nejedná o krok správnym smerom**. Podobné myšlienky nedávno vyslovil aj bývalý dizajnér Apple. **Počas [diskusie](https://www.theverge.com/apple/2022/9/7/23342078/tim-cook-jony-ive-laurene-powell-jobs-on-steve-jobs-at-code-liveblog) na podujatí Code so súčasným CEO kalifornskej technologickej firmy, Timom Cookom a manželkou zosnulého zakladateľa Apple Steva Jobsa, Laurene Powell Jobs, sa Ive vyjadril pomerne kriticky k dotykovým infotainmentom**. Na jednej strane uvádza, že dotykové ovládanie umožňuje výrobcom implementovať úžasné veci do operačných systémov, avšak sú miesta, kde by bolo lepšie urobiť krok späť. ### „Nesprávne implementovanie technológie…“ **Ive dokonca dotykové ovládanie infotainmentu v aute nazval ako „*nesprávne implementovanie technológie multi-touch*“.** Práve táto technológia umožňuje výrobcom vytvoriť systémy, ktoré sú dnes dostupné v moderných autách s kapacitnými dotykovými displejmi.** Paradoxom celého Iveovho tvrdenia je, že práve Apple spoločne s ním stáli za extrémnym spopularizovaním multi-touch, keď v roku 2007 ukázali svetu dotykový smartfón iPhone**. Ive sa však rozhodol, že na tému dotykového ovládania v autách a predovšetkým jeho prípadného vylepšenia do budúcnosti sa viac vyjadrovať nebude. Na otázku moderátorky diskusie, čo navrhuje ako prípadné zlepšenie odpovedal: „*Vieš, že o tom s tebou hovoriť nemôžem.*“ Jeho reakcia mohla byť nastavená na tento štýl aj z dôvodu, že Apple má v posledných rokoch pracovať na vlastnom elektrickom aute a práve jeho ovládanie môže v automobilovom svete spôsobiť revolúciu.

KOMENTÁR: Najväčší paradox moderných áut! Akýkoľvek prínos asistenčných systémov nuluje zložité ovládanie cez dotykový displej

Takmer priamo úmerne k tomu, ako sa zlepšujú schopnosti asistenčných systémov, sa zhoršuje jednoduchosť ovládania auta. Výsledok? Prinajlepšom diskutabilný.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.