Značka MG predstavila luxusný sedan! Pod kapotou budú pracovať spaľovacie motory s výkonom až 260 koní
Ide o prvý model z rodiny Black Label od značky MG.
Vydané Text: Peter Orosz
Zadok je ľahko odlíšiteľný vďaka výrazným zadným blatníkom, zadným LED svetlám po celej šírke, výrazne naklonenému zadnému sklu, integrovanému ducktail spojleru a štvorici koncoviek výfuku. **Nechýba ani aktívne zadné krídlo s trojstupňovým spúšťaním podobne ako pri Porsche Panamera.** Pokiaľ ide o rozmery, MG7 meria 4 884 mm na dĺžku, 1 889 mm na šírku a 1 447 mm na výšku.
Vnútri päťmiestnej kabíny nájdeme typický voľne stojaci digitálny kokpit, ktorý meria 33 palcov a **integruje združený prístroj a dotykovú obrazovku infotainmentu podobne ako v najnovších Mercedesoch-Benz.** S ambientným osvetlením a efektnými textúrami sa približuje k prémiovému segmentu. Medzi ďalšie prvky patrí vysoko umiestnený stredový tunel, panoramatické strešné okno a športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy.
**Pri uvedení na trh bude MG7 k dispozícii v dvoch rôznych verziách poháňaných spaľovacími motormi, pričom sa hovorí, že budúci rok budú pribudnú elektrifikované či plug-in hybridné verzie.** Základný 300 VTGI je vybavený turbodúchadlom preplňovaným 1,5-litrovým motorom s výkonom 136 kW (185 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Výkon sa prenáša na prednú nápravu cez sedemstupňovú automatickú prevodovku DCT. Tí, ktorí chcú vyšší výkon, by sa mali rozhodnúť pre vrcholný 405 VTGI Trophy s 2,0-litrovým turbomotorom s výkonom 189 kW (257 k) a krútiacim momentom 405 Nm. Výkonnejší motor je výhradne spojený s deväťstupňovou automatickou prevodovkou ZF, ktorá opäť posiela výkon na prednú nápravu. Vozidlo je tiež vybavené elektronickým samosvorným diferenciálom a elektronicky riadeným zavesením kolies.
**V tejto chvíli je dôležité dodať, že auto na obrázkoch je nateraz určené výhradne pre čínsky trh.** S rozšírením portfólia o plug-in hybrid by však mohlo MG7 v budúcnosti zavítať aj na starý kontinent.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!