Aktuality

Pracuje Hyundai na ostrom elektromobile? Ioniq 5 N by sa mohol predstaviť už čoskoro.

hyundai ioniq 5 n
Zamaskovaný prototyp Ioniq 5 sa preháňal po Nürburgringu. Môžeme sa tešiť na ostré elektrické N-ko?

Hyundai už o pár dní usporadúva svoju akciu s názvom N DAY 2022, na ktorej sa očakáva odhalenie viacerých zaujímavých noviniek športovej divízie kórejskej značky. Najväčším lákadlom bude pravdepodobne prototyp, ktorý automobilka poodhalila v pozvánke na túto akciu. Je však možné, že sa dočkáme aj pomerne prekvapivého prírastku do rodiny N. Podľa záberov z Nürburgringu by malo ísť o športový Ioniq 5.

Elektrická raketa

Na sociálnej sieti Youtube zverejnil užívateľ s názvom CarSpyMedia video, zachytávajúce testovacie jazdy zamaskovaného Ioniqu 5. Nakoľko sa aktuálne neočakáva predstavenie väčšej modernizácie, mohlo by ísť o vrcholnú verziu tohto modelu s označením N. Koniec-koncov, predstavenie Ioniq 5 N je pomerne reálne. Veď sesterská značka Hyundai, Kia, len nedávno odhalila elektromobil EV6 v športovej verzii GT.

Prečítajte si aj:


TEST: Hyundai IONIQ 5 je elektromobil, z ktorého sa budete tešiť každý deň

Peter Orosz


Prienik divízie N do sveta elektromobility by sa mohol niesť v znamení extrémneho výkonu. Zároveň by sa mohlo stať, že Ioniq 5 N by bol vôbec najvýkonnejším sériovým N-kovým modelom značky. Pri pohľade na špecifikácie zmieneného GT od Kia sa je na čo tešiť. Je pravdepodobné, že oba elektromobily budú zdieľať rovnaké pohonné ústrojenstvo. Ioniq 5 N by teda mal mať výkon atakujúci 430 kW. Pohonná sústava by mala pozostávať z dvojice elektromotorov umiestnených na oboch nápravách.

Až 600 koní?

Výkon predného by sa mal pohybovať na úrovni 160 kW, zatiaľ čo ten zadný by mal mať až o 110 kW viac. Celkový systémový krútiaci moment by tak mal byť na hranici 740 Nm, podobne, ako je to v prípade Kia EV6 GT. Je však možné, že N-kový Ioniq posunie hranice výkonu ešte o niečo ďalej. Platforma, na ktorej Ioniq 5 a Kia EV6 stoja, je totiž dimenzovaná na výkon na úrovni až 447 kW alebo 600 koní. E-GMP platforma zároveň poskytuje masívne zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy.

Ak by sa teda Hyundai na základe videa z Nürburgringu skutočne odhodlal k predstaveniu Ioniq 5 N, máme sa na čo tešiť. Už len pocit z okamžitej akcelerácie takto výkonného elektromobilu môže byť dychberúci. Či je možnosť príchodu elektrického N-ka reálna sa dozvieme už 15. júla 2022 počas Hyundai N Day.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?