Pracuje Hyundai na ostrom elektromobile? Ioniq 5 N by sa mohol predstaviť už čoskoro.

Hyundai už možno čoskoro predstaví extrémne výkonný Ioniq 5 N. Dôkazom by malo byť video z nemeckého Nürburgringu, na ktorom sa preháňal kompletne zamaskovaný prototyp Ioniq 5.
Vydané  Text: 

Hyundai už o pár dní usporadúva svoju akciu s názvom N DAY 2022, na ktorej sa očakáva odhalenie viacerých zaujímavých noviniek športovej divízie kórejskej značky. Najväčším lákadlom bude pravdepodobne prototyp, ktorý automobilka poodhalila v pozvánke na túto akciu. Je však možné, že sa dočkáme aj pomerne prekvapivého prírastku do rodiny N. Podľa záberov z Nürburgringu by malo ísť o športový Ioniq 5. ### Elektrická raketa Na sociálnej sieti Youtube zverejnil užívateľ s názvom [CarSpyMedia](https://www.youtube.com/channel/UC2uLwAfrsteSdsEsB9fFY0A) video, zachytávajúce testovacie jazdy zamaskovaného Ioniqu 5. **Nakoľko sa aktuálne neočakáva predstavenie väčšej modernizácie, mohlo by ísť o vrcholnú verziu tohto modelu s označením N**. Koniec-koncov, predstavenie Ioniq 5 N je pomerne reálne. Veď sesterská značka Hyundai, Kia, len nedávno odhalila elektromobil EV6 v športovej verzii GT.

TEST: Hyundai IONIQ 5 je elektromobil, z ktorého sa budete tešiť každý deň

Na tomto elektromobile si vývojári dali skutočne záležať.

Prienik divízie N do sveta elektromobility by sa mohol niesť v znamení extrémneho výkonu. **Zároveň by sa mohlo stať, že Ioniq 5 N by bol vôbec najvýkonnejším sériovým N-kovým modelom značky**. Pri pohľade na špecifikácie zmieneného GT od Kia sa je na čo tešiť. Je pravdepodobné, že oba elektromobily budú zdieľať rovnaké pohonné ústrojenstvo. **Ioniq 5 N by teda mal mať výkon atakujúci 430 kW**. Pohonná sústava by mala pozostávať z dvojice elektromotorov umiestnených na oboch nápravách. ### Až 600 koní? **Výkon predného by sa mal pohybovať na úrovni 160 kW, zatiaľ čo ten zadný by mal mať až o 110 kW viac. Celkový systémový krútiaci moment by tak mal byť na hranici 740 Nm**, podobne, ako je to v prípade Kia EV6 GT. Je však možné, že N-kový Ioniq posunie hranice výkonu ešte o niečo ďalej. **Platforma, na ktorej Ioniq 5 a Kia EV6 stoja, je totiž dimenzovaná na výkon na úrovni až 447 kW alebo 600 koní**. [E-GMP platforma](https://www.cnet.com/roadshow/pictures/hyundai-e-gmp-ev-platform-kia-genesis-electric-car-suv/10/) zároveň poskytuje masívne zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy. Ak by sa teda Hyundai na základe videa z Nürburgringu skutočne odhodlal k predstaveniu Ioniq 5 N, máme sa na čo tešiť. Už len pocit z okamžitej akcelerácie takto výkonného elektromobilu môže byť dychberúci. Či je možnosť príchodu elektrického N-ka reálna sa dozvieme už 15. júla 2022 počas Hyundai N Day.

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.