Nové Bentley Continental GTC S: Novinka na pekné slovenské cesty
Bentley sa neúnavne snaží vyjsť v ústrety všetkým zákazníkom, ktorí si chcú zadovážiť Continental v inej ako bežnej verzii. Napriek tomu, že žiadne Bentley nemôžeme považovať za bežné, verzie GT S a GTC S sú schopné pripomenúť nám, prečo vlastne milujeme autá.
Vydané Text: Erik Stríž
Bentley Continental GT S (2023) - verzia GT S prichádza o písmenko C, pretože nemá konvertibilnú strechu. Vďaka tomu však pôsobí kompaktnejšie a podľa mnohých aj krajšie ako kabriolet.
Na **vylepšenie interiéru** britská značka použila dvojfarebnú schému, ktorú nenájdete na inom Continentali, dokonca ani na ultraluxusnom variante Continental Azure. Preč je plaketa „Bentley Motors Ltd“ na prahoch dverí, namiesto nich je tu jednoduché štylizované „S“. Toto písmeno je vyšité aj na opierkach hlavy vpredu aj vzadu, pričom čierna koža je v celej kabíne oživená červenými plochami a šitím. Napokon palubná doska využíva mimoriadne lesklú povrchovú úpravu.
**To, čo vzbuduje tie emócie väčšmi, je však pod kapotou**. Ide o 4-litrový benzínový agregát typu V8 s max. výkonom 405 kW (542 koní) a krútiacim momentom so silou až 770 Nm. Kabriolet aj kupé vystrelia z pokoja na rýchlosť 100 km/h za štyri sekundy a celkový dojem podporuje použitie 48-voltovej technológie Bentley Dynamic Ride, ktorá vďaka elektrickým motoromv o vnútri stabilizátorov aktívne kompenzujú sily v zákrutách, aby sa minimalizovalo nakláňanie karosérie pri prudkom prejazde zákrutou, s pôsobivou razanciou – až 1300 Nm za 0,3 sekundy.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
ODPORÚČANÉ
Môže moje auto tankovať HVO?
Lepšia nová nafta? Vysvetľujeme všetko o novej ekologickej nafte HVO 100
Elektromobilita so ZSE Drive