Nemecko zruší dotácie pre elektromobily aj plug-in hybridy! Podporia len tie, ktoré majú „skutočne pozitívny vplyv na klímu“

Nemecko môže čoskoro zrušiť dotácie pre plug-hybridy, znížiť by sa mala aj podpora pre elektrické vozidlá.
Vydané  Text: 

Nemecké ministerstvo hospodárstva chce ukončiť dotácie pre plug-in hybridné autá skôr, ako sa plánovalo. **Od roku 2023 by sa mal tiež o tretinu znížiť peňažný bonus pre elektrické vozidlá.** Tento krok je súčasťou snáh nasmerovať dotácie viac na ochranu klímy a o legislatíve v súčasnosti diskutujú príslušné vládne ministerstvá. Podľa návrhov by sa úplne zrušila dotácia vo výške 4 500 eur na plug-in hybridné modely a dotácia pre elektromobily by sa znižovala postupne. Zo súčasných 6 000 eur by mohla v budúcom roku klesnúť na 4 000 eur a v roku 2024 by klesla na 3 000 eur. **Hovorí sa tiež o úplnom zrušení dotácie na nákup elektrického vozidla po roku 2025.** Vládna koalícia sa vo svojom pláne dohodla, že od budúceho roka bude poskytovať podporu len autám, ktoré majú „pozitívny vplyv na klímu“, a do konca roka 2025 úplne zastaví poskytovanie dotácie. *„Chceme zintenzívniť našu podporu pre e-autá a zamerať sa viac na ochranu klímy,“* uviedol minister hospodárstva, Robert Habeck, v rozhovore pre Funke. *„Podľa nášho názoru sú plug-in hybridy dostupné a už nepotrebujú verejné financovanie.“* Zástupcovia automobilového priemyslu toto rozhodnutie, pochopiteľne, kritizujú. Predčasné ukončenie dotácií pre plug-in hybridy by podľa nich *„ohrozilo nábeh na elektrickú mobilitu a ignorovalo by realitu spotrebiteľov v Nemecku,“* uviedla vo štvrtok vo vyhlásení Hildegard Mueller, ktorá vedie automobilovú lobby VDA. Mueller okrem toho kritizovala, že dotácia je viazaná na dátum dodania vozidiel, čo vytvára neistotu ohľadom konečného účtu kupujúcich, pretože kvôli problémom s dodávateľským reťazcom musia na svoje auto často čakať viac mesiacov ako zvyčajne.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.