Aktuality

Nový Volkswagen Amarok sa pomaly odhaľuje. Čím sa odlíši od Fordu Ranger?

VW amarok

Uzatvorenie dohody medzi Fordom a Volkswagenom sa po rokoch začína prevteľovať do reálnych modelov. Už skoršie sme sa mohli pozrieť na úplne nový VW Caddy, z ktorého bol následne odvodený Ford Turneo Connect. Teraz však netrpezlivo čakáme na odhalenie novej generácie Volkswagenu Amarok, ktorý bude zase takmer totožný s Fordom Ranger.

Z Rangeru sa stane Amarok

Samotný Ranger Ford predstavil len pred pár týždňami. Ide o robustný pick-up vyznačujúci sa najmä brutálnym americkým dizajnom. Odhalenie Rangera však fanúšikom Volkswagenu mohlo dať akú-takú predstavu o základných tvaroch karosérie nového Amaroku.

Pomerne obľúbený pick-up od Volkswagenu sa sčasti poodhalil už v roku 2020. Na skici, ktorá ho zachytáva je však jasne vidieť, že ide len o fantáziu dizajnérov Volkswagenu. Auto na nákrese sa totiž vyznačuje masívnymi blatníkmi, obrovskými kolesami a vyslovene dravým, až futuristickým poňatím prednej masky.

VW Amarok
Pôvodný nákres VW Amarok z roku 2020

Civilnejší vzhľad

Je jasné, že sériová verzia Amaroku sa bude od tej načrtnutej líšiť, no zmien možno nebude toľko, ako by sa mohlo zdať. Volkswagen totiž nový Amarok v jeho presériovej podobe ukázal na ďalších nákresoch, ktoré sú už omnoho bližšie k realite. Na týchto snímkach môžeme vidieť auto, ktoré má základné tvary karosérie takmer totožné s Fordom Ranger, aj keď sa pôvodne hovorilo, že nemecký pick-up bude viac svojbytný.

VW Amarok

Čo je ale zaujímavejšie, je pohľad do vnútra auta. Tu vidíme jasnú inšpiráciu spoluprácou s Fordom. Nový Amarok totiž v interiéri pravdepodobne dostane rovnaký, vertikálne orientovaný, displej infotainmentu. Takéto riešenie je pritom pri tejto značke premiérovo. Podobné sú aj výduchy klimatizácie či digitálny prístrojový štít. Auto však navonok pôjde jednoznačne rozlíšiť, nakoľko Amarok by mal dostať viacero charakteristických dizajnových čŕt Volkswagenu, ako sú napríklad prepojené predné svetlomety LED pásikom.

VW Amarok

Bude šesťvalec vrcholom ponuky?

Ponuka motorizácií by pritom mala byť taktiež veľmi podobná s Fordom Ranger. Pod kapotou teda môžeme nájsť dvojlitrový naftový agregát hneď v dvoch prevedeniach. Základné bude dopované len jedným turbodúchadlom a silnejšia verzia dvojlitra dostane hneď dvojité turbo. Vrcholom ponuky bude trojlitrový nafrový vidlicový šesťvalec, podobne, ako to má aj Ranger.

Niektoré informácie hovoria aj o príchode čiastočne elektrifikovanej verzie s 2,3-litrovým benzínovým motorom, pravdepodobne z dielne Fordu, ktorý bude spojený s elektromotorom. Aktuálne však príchod hybridného alebo plug-in hybridného ústrojenstva nemôžeme ani potvrdiť a ani vyvrátiť.

Prečítajte si aj:


Nový FORD RANGER: Brutálny americký dizajn prichádza do Európy

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie