Aktuality

Toto je nový Ford Mondeo! Vyzerá skvelo a k dispozícii bude aj ako crossover

Zatiaľ čo v Európe sa pod Fordom takmer úplne zľahla zem, za hranicami starého kontinentu predstavuje jeden zaujímavý model za druhým. Našu pozornosť upútali predovšetkým dva príbuzné modely – Evos a nové Mondeo.

Skutočnosť, že legendárny názov Mondeo ožíva na mieste, ktoré je od Európy vzdialené niekoľko tisíc kilometrov na východ, vyvoláva rôzne otázky. Odpoveď na to, či sa novinka dostane nakoniec aj k nám, stále nebola zo strany automobilky oficiálne poskytnutá. S najväčšou pravdepodobnosťou však nová generácia Mondea neopustí čínsky trh.

Ford Mondeo a Evos (Čina)
Prvé snímky nového Fordu Mondeo pre čínsky trh.

V porovnaní s dosluhujúcim európskym modelom je nové Mondeo o 63 mm dlhšie, o 23 mm širšie a tiež o 19 mm vyššie. Obdivuhodný je tiež samotný rázvor na úrovni 2 945 mm či hmotnosť presahujúca 1 900 kilogramov.

Podľa všetkého bolo auto postavené na odvodenej platforme C2, ktorú Ford používa aj v iných modeloch ako napríklad Focus či Kuga. Napriek rozširovaniu elektrického portfólia budú mať zákazníci v Čine na výber 1,5-litrový a 2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový motor spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Silnejší z dvojice motorov bude produkovať výkon až 175 kW a krútiaci moment 376 Nm.

Zatiaľ čo nové Mondeo ponúka klasickú karosársku verziu sedan, príbuzný Evos ponúkne vyššiu svetlú výšku, oplastovanie či praktickejšiu karosériu sportback. Oba modely však zdieľajú rovnaké dizajnové prvky aj techniku. Aj keď samotné fotografie interiéru nového Mondea ešte neboli zverejnené, očakáva sa, že palubná doska bude totožná s modelom Evos.

Ford Mondeo a Evos (Čina)

To znamená obrovskú zostavu obrazoviek so šírkou 1,1 m, ktorá sa natiahla takmer po celej šírke prístrojovej dosky. Ide o kombináciu 12,3-palcového digitálneho prístrojového panelu a 27-palcovej 2K dotykovej obrazovky s novým operačným systémom Ford Sync+ 2.0. Pravdepodobná je aj dostupnosť Ford's BlueCruise, funkcie autonómneho riadenia SAE úrovne 2, ktorá umožňuje samostatnú jazdu na vybraných úsekoch v Číne.

Zatiaľ čo veľké sedany v Číne stále vládnu, v Európe a USA tieto modely postupne na trhu končia. Na starom kontinente by malo dôjsť k definitívnemu zastaveniu výroby Mondea už v priebehu budúceho roka.

Ford Mondeo a Evos (Čina)

Každopádne vyzerajú nové modely pre čínsky trh veľmi sľubne. Dokonca si myslíme, že sportback so zvýšenou svetlou výškou (Evos) by sa nestratil ani u nás.

Čo si o nových modeloch myslíte vy? Chceli by ste Mondeo alebo Evos vidieť aj na slovenskom trhu? Podeľte sa s nami o vaše názory v komentároch.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie