Aktuality

Modernizované Suzuki S-Cross prinesie silnejší hybrid a modernejší interiér. Pozrite si prvé oficiálne fotografie

Suzuki dalo novému malému crossoveru robustnejší vzhľad a budúci rok pridá aj silnejšiu hybridnú hnaciu sústavu. S-Cross sa vyrába v maďarskom Ostrihome a predáva sa v Európe, Latinskej Amerike, Indii (kde ho montuje Maruti Suzuki) a Oceánii. Aktuálna generácia sa volá SX4 S-Cross, no nový model už definitívne upúšťa od označenia „SX4“.

Predaj sa začne v Európe koncom tohto roka, pričom uvedenie na ďalšie trhy bude nasledovať v ďalších mesiacoch. S-Cross je v Európe dostupný s 1,4-litrovým preplňovaným benzínovým motorom spojeným so 48-voltovým mild hybridným systémom, ktorý pridáva elektrický krútiaci moment zo štartér-generátora namontovaného pod prednou kapotou a ku všeobecným lákadlám patril predovšetkým pohon všetkých štyroch kolies.

Suzuki S-Cross (2022)

Silnejší hybrid

Šéf značky, Toshihiro Suzuki, pri predstavení opísal aj nový hybridný pohon pre modernizovaný model. Ten by mal zvládať „štartovanie, jazdu pri nízkych rýchlostiach, udržiavanie rýchlosti aj cúvanie“ na elektrický pohon. Zmení sa tiež umiestnenie samotného motor-generátora, ktorý bude po novom umiestnený priamo za prevodovkou.

Suzuki presne nešpecifikovalo, či ide o vysokonapäťový full hybrid alebo mild hybrid s predĺženým dojazdom. Viac sa dozvieme až na prvých jazdách, pričom nová sústava bude dostupná najskôr v malom SUV Vitara a potom v S-Crosse. Značka má v Európe zmluvu o združovaní emisií s Toyotou a ponúka svoje vlastné verzie plne hybridného kombi Toyota Corolla (Swace) a plug-in hybridného SUV RAV4 (Across), no zatiaľ nemá žiadne plnohodnotné vlastné elektrické alebo vysokonapäťové hybridy. Najväčšia japonská automobilka vlastní 4,98 percenta Suzuki, zatiaľ čo Suzuki má 0,2 percentný podiel v Toyote.

Suzuki S-Cross (2022)

Modernejší vzhľad

Základné rozmery auta zostali zachované, pod jemné zmeny sa podpíšu nové nárazníky a agresívnejšia maska chladiča s úplne novým vzhľadom. Predné svetlomety, zadné svetlá, kapota a nárazníky boli posunuté vyššie, maska chladiča bola začiernená a ozdobné lišty podbehov kolies sú hranaté, nie zaoblené.

Vo vnútri pôsobí palubná doska viac 3D dojmom, novinkou bude 9-palcový „plávajúci“ dotykový displej, ktorý nahrádza integrovanú obrazovku súčasného S-Crossu.

S-Cross sa bude naďalej odlišovať od ostatných konkurentov v segmente tým, že ponúka voliteľný pohon všetkých štyroch kolies so štyrmi režimami: auto, sport, snow a lock.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie